13-07-2021

BOODSCHAP OP STEEN (in het bos)

Inspirerende wandeling

Ik loop door het bos en ik ben niet in mijn hum. 
Ik zeg: "heb ik al niet genoeg sores aan mijn hoofd?"   

Gele bloemen in het bos

De brandnetels staan manshoog en ik zie een struik met gele bloemetjes. Ik dwing mezelf om er een foto van te maken. Hoe krijg ik dat ene bloemetje scherp? Daarna loop ik weer verder. Bij de omgewaaide boom sla ik linksaf. Deze boom ligt er al sinds een voorjaarsstorm van 2020 en in de herfst kreeg hij oortjes. 


Inspirerende boswandeling

De naam "echt Judasoor" komt uit een verhaal over de Bijbelse figuur Judas Iskariot. Hij hing zich op aan een boom nadat hij Jezus verraden had en ik vind het een vervelend verhaal. Niet leuk om er nu aan te denken. 

Zon in het bos

Daar is de zon.
Blijf schijnen, please.
Blijf schijnen.

Inspirerende boswandeling

De varens zijn hoger dan mezelf en zo intens groen. Ik ben dol op varens. Ik balanceer op mijn tenen en schiet de ene foto na de andere. Slow down, zeg ik tegen mezelf, neem er lekker de tijd voor. Dat doe ik en als ik klaar ben met fotograferen loop ik door naar mijn favoriete plek.

Kijk diep in de natuur, en dan zul je alles beter begrijpen. Albert Einstein

Alles beter begrijpen?

Albert Einstein was een slimmerik; hij keek diep in de natuur en kon daardoor alles beter begrijpen. Ik heb dat niet zo. Ik begrijp veel dingen niet. Ik bid ik, ik klaag, ik zoek, ik huil.  

Zoveel kleine en grote zorgen. 

beschilderde steen in het bos

Steen in het bos

Aan het einde van mijn wandeling vind ik een met de hand beschilderde steen. Het is een topper want er staat boodschap op die me raakt:

“All the flowers of all the tomorrows are in the seeds of today”. 

Ik schiet een paar plaatjes van de steen en stop hem daarna  diep weg in de zak van mijn bodywarmer. Het ritsje trek ik helemaal dicht want deze steen wilde ik niet verliezen. 

Uit mijn dagboek
8 juli

Ik googelde vanmiddag naar wat andere mensen over de boodschap op mijn steen zeggen. Op tuinblog vond ik onderstaand citaat:


Het is als mijn bloementuin; als ik niet zaai en plant, zal ik niet de schoonheid oogsten van de bloemen waarover ik droom. Zo ook in het leven: om groei en bloemen te zien, moet je klein beginnen door zaadjes te planten. Het begint klein en het heeft verzorging, liefde, zorg, zon en regen nodig.

beschilderde steen in het bos

Op een andere site las ik deze les:

"Elk zaadje heeft zijn eigen tijd nodig om te groeien. Het juiste moment om te zaaien is nu. We zouden kunnen wachten tot morgen, maar voor sommigen komt die tijd nooit."

Open deur

De wandeling van 7 juli veranderde mijn omstandigheden niet maar wel mijn zicht. Het zette de deur op een kier naar een ander perspectief:

Het is nu tijd om te zaaien. Alle bloemen van morgen, zitten in de zaden van vandaag!


Ik zet vandaag een kleine stap.
Ik zaai. Jij ook?

🎧 Don Moen: God will make a way

40 opmerkingen:

  1. You and the forest seem to be inseparable.I like the wise sentences on seeds and growth, planting and reaping. Lovely picture of stone with message!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, I was so glad with it. The stone's now on my table.

      Verwijderen
  2. Geweldig! Mooi hè daar word je toch helemaal blij van tijdens zo’n wandeling! Zo is het zaadjes van vandaag kunnen morgen bloemen zijn…Wat Leuk om over na te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow mooi zeg ik moest denken aan het liedje wat je zaait dat zul je oogsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Wat kan een wandeling je mooie gedachten brengen. Cadeautjes van Boven! Om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, daarom schrijf ik erover. Dan blijft het beter hangen, Coby.

      Verwijderen
  5. What sweet words on the painted stone.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Aritha, what a lovely sentence about the seeds we sow will bring forth flowers, and what lovely pictures. The thoughts you share show what a nice person you are. God bless.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah, that is so sweet. Thanks Brenda. How are you now?

      Verwijderen
    2. Hi Aritha,
      feeling a lot better now. Our new cat has settled in and we have renamed her Tinker.

      Verwijderen
  7. Grappig dat je zo'n steen vond, had laatst inderdaad iets over zoiets gehoord, dat dat een van de nieuwste hobby's o.i.d. is, bijzonder hoe God zelfs zoiets gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is best moeilijk om zo'n steen op te leuken, Daniëlle. Ik probeerde het maar het werd niet echt mooi.

      Verwijderen
  8. Hi Aritha,
    Thank you for the lovely post and pictures! It is amazing how God speaks to us through His creation and restores our soul. God bless you,
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laurie, thankful for your words. May the Lord bless you too.

      Verwijderen
  9. Leuk he die stenen. Ik kom ze af en toe tegen als ik zwerfafval opruim. Maar de stenen laat ik natuurlijk liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wendy, hoe vind je dat? Dat zwerfvuil opruimen. Doe je dat samen met anderen, via een stichting?

      Verwijderen
  10. Beautiful and precious post Aritha! Your walks and photos so full of light and the depth of your reflections and how God speaks to you there. And yes, so restorative as Laurie commented above. So special the stone you found and the message about planting seeds that become tomorrow`s flowers! Wow! so much there I will ponder as I go off to sleep , much love and a good night from Japan!❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This post makes me smile. The rock you found is a treasure and so are the words on it. "It is now time to sow. All the flowers of tomorrow are in the seeds of today!" ... so true! Your photos are wonderful too. Thank you, Aritha, for sharing this! Best wishes to you from Seattle and God bless. John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks John.

      Also thanks for the big bunch of snaps, taken on your daily walks. The bunnies are so cute.

      Verwijderen
  12. Anoniem7/18/2021

    Wat een mooie boodschap! 'Wie met tranen zaaien, zullen met gejuich maaien'. Psalm 126:5 <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem niet genoemd maar hij was wel in mijn gedachten. Psalm 126.
      Ik geniet van je foto's op Insta :)

      Verwijderen
  13. Wat een mooie lessen heb je erbij gevonden! Ik zaai met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, daar ga je in de vakantie vast nog eens over schrijven. Ik lees met je mee.

      Verwijderen
  14. Wat mooi geformuleerd. Het doet me ook denken: Uw wil geschiede, niet de mijne. Je verzoenen met de omstandigheden, en er proberen anders naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nicole, ja zoiets had ik ook in mijn gedachten. Er hoeft ook niet altijd een gouden oplossing te zijn.

      Verwijderen
  15. So many beautiful photos! Thank you for stopping over!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amazing Color - Excellent Use Of The Light Sources - Well Done

    Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben graag in de natuur en leer op mijn manier dan ook de natuur beter kennen. Albert Einstein had wel gelijk, want meeste wandelen wel maar kijken niet echt. Heb ook wel eens een steen gevonden en eronder lag een opgevouwen briefje: Daar stond dacht ik toen op" als je mij vind, hou mij dan even vast en verstop mij dan weer. Help ons de glimlach te verspreiden. Ook bij zo een mini boeken kist zag ik er eens. Het is een mooi f voor hen die deze maken. Want een klein gebaar kan een mens gelukkig maken. En nog dank voor reactie bij mijn houtduif en daar heb ik een reactie terug achter gelaten met een link naar mijn andere website want ik las ook dat je een judasoor tegen kwam en daar vind je veel informatie maar ook een recept erbij. Je hebt een mooie blog en heb je toegevoegd aan mijn leeslijst via je link boven maar viel me wel op dat je wellicht de https niet hebt ingeschakeld bij instelling want ik zag niet beveiligd staan. Wens je gezellige momenten toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tine, dank je wel voor je reactie. Ik zal mijn zoon eens laten kijken naar de https. Daar heb ik geen verstand van. heb je mijn fotoblog ook gevonden. Daar plaats ik vaak wat plaatjes van mijn wandelingen.

      Dat is leuk! Dat van dat briefje.

      Verwijderen
    2. Sending Positive Vibes

      Verwijderen
  18. Prachtige foto's en een mooi en bemoedigend verhaal Aritha. Zaaien kost veel geduld, liefde en toewijding en ja ook tranen. Prachtige steen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie foto's weer en wat een bemoediging op die steen. Ik meen dat de bedoeling van dat soort steentjes is dat je ze laat liggen zodat ook een volgende voorbijganger er wat aan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Magisch mooi! Wat heeft de Schepper het mooi geschapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anoniem8/26/2022

    Prachtig, Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.