10-09-2021

WAAR IK NU BEN

Het schemerige bos ontwaakt; groener dan groen in allerlei tinten. Ik ruik de herfst maar de zomer houdt het nog even vol.

kostbare lichstralen

Het licht is gekomen

De lichtstralen van de zon stromen door de openingen in het bladerdak het bos binnen. Wat een mooiigheid.

Op de boomstam dansen zonnevlekken. Ik zie ook een boomwortel, met mos. De zon schijnt er op; kust hem wakker. Goedemorgen, het is weer dag. Het is licht is gekomen.


kostbare lichtstralen

Even zitten op een mooie plek

Ik wandel en ik blijf me verwonderen over al het moois op deze vroege morgen. Na een half uur kom ik aan bij een plek waar het zo mooi is dat ik er even wil gaan zitten. Ik pak mijn zitmatje en leg het op een boomstronk.

Uit mijn wandeldagboek
3-9-2021

Zelfs de haartjes van het mos hebben een gouden puntje. De zon schuift van de ene naaldboom naar de ander. Ik blijf nog even zitten om naar de zonneharpen te kijken. Ik zoek naar balans. Ik ben geen blij ei deze week. Ik zit niet lekker in mijn vel. Een paar dagen terug maakte ik een nieuw plan voor een nieuwe seizoen maar het lukt me niet om eraan te werken. Daar voel ik gefrustreerd over. Ik vind mezelf vooral een slappeling. 

Maar...

Natuur en geloof

Maar..  

... nu ik hier zit met al dat moois voor mijn neus, glijdt de stress van me af. De lichtstralen van de zon die door gaten in het bladerdak naar binnen komen, showen me wat mijn hemelse Vader doet. Hij reikt omlaag naar waar ik nu ben. Juist op de plek waar ik eigenlijk niet wil zijn. Hij komt naar mij toe met Zijn genade en liefde. Dat Hij zo is maakt me uitbundig blij. 

Jezus Christus is de straal van Gods Vaderliefde; door Hem reikt de liefde van de Vader naar omlaag en raakt zij me aan.


natuur en geloof

Hij wil je ontmoeten (waar je nu bent)

Het is goed zoals het is. Mijn doelen stel ik bij. Het maakt mij rustig, midden in de chaos. 

🍁 Hoe gaat het met jou, zo aan de start van de herfst?
🍁 Doe ook mee met  blog hop week 37 via de Mama Blogs Lijst (iedereen mag meedoen)
🍁 Mijn fotoblog gaat de herfst in. Geniet van mijn Frozen Moments

23 opmerkingen:

  1. "The rays of the sun coming in through holes in the canopy show me what Heavenly Father is doing. He reaches down to where I am now. Right where I really don't want to be. He comes to me with His grace and love. That He is like that makes me exuberantly happy."

    ❤️

    Thank you for this.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Sandi. So glad to see you "online" again.

      Verwijderen
  2. You and the forest,Aritha, are almost inseparable. The way you describe the beauty of the trees, of the sun rays, the approach of the Heavenly Father, are quite exciting!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. DUTA, I wish you could see "my" forest and walk with me. It is so nice. Thanks for your comment.

      Verwijderen
  3. Beautifully said! You manage to put into words what I feel so often but can't explain.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een betovering en magie deel je hier met het zonlicht die door de bomen glinstert. Daar houd ik van. Vriendelijke groet Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De natuur is betoverend mooi. Niet dat we het altijd zien, denk ik. Maar er zijn zoveel gouden momenten, tijdens een wandeling. Niet aan voorbijwandelen denk ik dan.

      Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  5. Prachtig is het nu in het bos vanmorgen nog geeandeld met de hond van dochterlief.
    De stilte is zo lekker om rustig te worden in je hoofd .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. En met een hond, moet je er wel even uit. Lekker hoor. Veluwe toch?

      Verwijderen
  6. Zoals jij geniet zodra het voorjaar wordt en de zomer komt, kijk ik altijd uit naar de herfst en de winter; al ben ik heel dankbaar dat het afgelopen zomer niet zo warm is geweest.
    Zo heerlijk dat het 's avonds weer afkoelt, ik 's morgens alweer af en toe frisse lucht kan inademen.
    Ook weer prachtige foto's, Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rita, ja! Ik was ook zo blij dat het niet zo warm was. Ga jij ginds bij jou ook het bos in?

      Verwijderen
  7. Anoniem9/16/2021

    Wat heerlijk rustgevend dit... De foto's ook weer zo mooi!! Met welke camera heb je deze gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De horizontale met m'n grotere Sony. De verticale met mijn mobiel.

      Verwijderen
  8. Hi Aritha, I agree one hundred percent with everything you have written here, and your pictures show the amazing beauty of God's creation. You are very good at photography. God bless.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaah.... thank you. I love what you wrote about Tinker' the 4th and will read your new post soon. God bless you.

      Verwijderen
  9. Prachtige foto's, zo mooi in het bos, bij ons moet je een heel eind voordat je bij een bos bent. Het is daar mooi en als je oog hebt voor de kleine dingen, dat is ook zo in het leven erg belangrijk. En in de stilte voel je God.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel datje even langskwam hier. Jij kan heerlijk langs het water lopen. Een ander deel van Gods mooie schepping. Daar verlang ik wel eens naar: de zee zien.

      Verwijderen
  10. Aritha - kindred hearts we are...for this morning I was enjoying His light on my early walk. Yes He loves us tenderly where ever we are. Your photos are gorgeous. What an artist you are!! God bless.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know, I know, we are kindred hearts. Thanks for your compliment. What I see in the forest, all that beauty... it is so hard to make good photos.

      Verwijderen
  11. Heel mooi! God komt naar je toe, waar je nu bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.