30-06-2021

OORBEL VERLOREN

Oorbellen met vergeet-me-nietjes erin. 
Ik heb er nu weer twee!

⚘⚘

Een blog over kwijtraken en niet vergeten

Vleugje lente

In februari kreeg ik dit setje van mijn man en ik was er heel blij mee. Vleugje lente op een koude winterdag. Als je goed kijkt zie je dat er vergeet-me-nietjes in zitten; eén van mijn lievelingsbloemen. Maar wat een pech; ik verloor er eentje op de dag dat ik hem kreeg. 

Ik was gefrustreerd! 
Ik schaamde me want ik raak heel vaak dingen kwijt. 

Je draagt ze nooit

Een paar weken later vroeg mijn man of ik de oorbellen toch niet zo leuk vond: "Je draagt ze nooit!" 
Toen zei ik: “Ik eentje kwijtgeraakt en dat wilde ik niet zeggen. Je hebt zo'n moeite gedaan om iets voor me te kopen en ik verloor het!" 

vergeet-me-nietje

Nieuwe oorbellen

Diezelfde dag ging hij boodschappen doen. Hij kwam hij thuis met een brede glimlach op zijn gezicht want hij een nieuw setje gevonden had. Ik was zo verrast en blij: nu heb ik er weer twee. 

Uit mijn dagboek
26 februari

Ik dacht: als ik iets kwijtgeraakt ben in mijn leven met God, kan ik het maar beter gelijk zeggen tegen Hem. Bijvoorbeeld: vreugde, een brandend hart voor Hem, geduld in verdrukking...” Mijn man was zo gedreven om mij weer blij te maken. Mijn hemelse Bruidegom nog veel meer!

⚘⚘

We vallen Hem niet tegen

Vorige week zei mijn man tegen me (in reactie op deze blog: "In zekere zin val je God niet tegen. Hij heeft gerekend op je imperfecte toewijding. Hij nodigt je juist uit om naar Hem toe te komen als het weer eens mislukt is. Hij staat klaar om je te ontvangen met al je imperfecties."

Als wij onze zonden belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 1 Joh. 1:9

vergeet-me-nietje

⚘⚘ En zo is het.

Als ik met mijn kwijtgeraakte dingen naar God ga en mijn zonden belijd, staat Hij klaar om te vergeven en opnieuw al de dingen te geven die ik zo nodig heb: vreugde te midden van verdrukking, hoop in plaats van zelfveroordeling, geduld in verdrukking. Zo'n God is mijn God.


11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie oorbellen!! Prachtig. Maar ook de vergelijking die je trekt. De uitspraak van je man! Hele mooie blog. Met plezier gelezen! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven en prachtige vergelijking en wat lief van je man dat hij nieuwe voor je kocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi om te lezen! Sluit ook aan bij mijn gevoel van de afgelopen weken! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé, het is je gelukt om een reactie te plaatsen. Fijn.

      Verwijderen
  4. Beautiful earrings and also a beautiful and meaningful post.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi geschreven en een prachtige foto van je oorbellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such a precious post Aritha!❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke blog! De liefde is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.