19-06-2021

OMHOOG DIE HAND (van geloof)

Het was mistig die morgen in het bos. Hoe verder ik liep, hoe mistiger werd. Niet dat ik dat erg vond want ik had er op gerekend omdat de weerman het al zei. Hij vertelde erbij dat de mist spoedig op zou lossen en het een mooie dag zou worden. Ik vertrouwde hem op zijn woord. 

Blijft de mist hangen?

Mijn voetstappen klonken gedempt. Ik wandelde een uur en genoot uitbundig van al die kleine natuurdetails om me heen maar op een gegeven moment dacht ik: zou de weerman het mis hebben? Blijft de mist de hele dag hangen? 

Wandelen op de Utrechtse Heuvelrug

Uit mijn dagboek
 28 mei

Ik liep zeker een uur door het bos terwijl het erg mistig was. Dat heeft zijn eigen charme. Ik heb er van genoten. Ik lette tijdens het wandelen op de kleine details. Een slak at van een varen, een spin zat heel mooi in een web vol met druppeltjes. Daar maakte ik foto's van met mijn mobiel. 


Dwars door de mist heen
16 juni

Nu ik vandaag over deze wandeling schrijf  - in een bloedhete kamer -  denk ik opeens terug aan een ander bericht over "mist". Ik zoek het even op en kopieer er iets eruit:

Billy Graham maakte een moeilijke periode door en schreef een brief aan zijn moeder dat hij God niet ervaarde. Zij schreef terug:
Jongen, het komt heel vaak voor dat God Zich terugtrekt. Dat doet Hij om jouw geloof te beproeven. Hij wil dat je ook in de duisternis op Hem vertrouwt. Dus, mijn zoon, steek in geloof je hand omhoog, dwars door de mist heen dan zul je ontdekken dat Zijn hand daar is.

Wandelen op de Utrechtse Heuvelrug

Zon en nevel

De weerman had toch gelijk. Ik liep vanuit de mist zo het zonlicht in. Dat was een speciale ervaring: voor me één en al zonnegoud en achter me de mistige wereld.
Ik dacht aan Psalm 119

U bent bij mij! 

U redt mij uit gevaren. 

Uw woord geeft uitzicht op het morgenrood. 

U zult mijn nevel zeker op doen klaren.


Wandelen op de Utrechtse Heuvelrug

Ik steek mijn hand omhoog

Omhoog dan die hand, dwars door de laaghangende mistflarden heen. Want Zijn hand is daar. Hij grijpt me vast en geeft me uitzicht op het morgenrood.

🎧 He Will Hold Me Fast (lievelingshymne)

11 opmerkingen:

  1. Beautiful! I feel the presence of God everywhere in your post, in the photos and in your words, in the little snail and the lifting of the fog to find His hand coming to meet you!! Exciting in the moment of dawn and breaking through to his Marvelous Light! Blessings in your beautiful walks and always in your walk with Him!!♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amazing Photos - Sending Positive Vibes Your Way - Stay Strong

    Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your walks in the forest, Aritha, are both a physical and spiritual experience. God is behind it all: the fog, the mist, the sun, the trees, the snail, the spider. He's omnipresent.
    The last photo of the dawn is stunning!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful words and pictures. Blessings, GM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige beelden en een heel mooi lied zeg. Ik vraag me af of God zich terugtrekt (de Bijbel zegt dat Hij altijd bij ons is), misschien ervaren we Hem niet door de mist om ons heen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I enjoyed reading about your walk in the fog, and how God brought you out into the Light. Sometimes we may feel like God is far away, but He is always right there with us. Perhaps it is we who are far away in our minds and thoughts and hearts. But He is always ready to answer our call. Love this post. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem6/24/2021

    Ik ervaar dit als een bemoediging. Want ook ik loop al twee jaar door de mist. Onze hele gezin eigenlijk. En we weten wel dat de Zon schijnt, maar we weten niet wanneer en hoe de mist zal optrekken. Maar in die mist moeten we juist op God vertrouwen, en zoals je schrijft: de Zon zal weer tevoorschijn komen! Groetjes, Jolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Zon is er altijd. Zal weer tevoorschijn komen. Laten we doorgaan met vertrouwen.

      Verwijderen
  8. Bij zonder hoe het thema mist terug blijft komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.