26-02-2015

Anders dan ik dacht. Maar toch ...

Ik heb de afgelopen weken best wel aan mijn blog gedacht maar kon me er niet toe zetten om iets te gaan schrijven. Ik had er geen energie voor. En ook geen inspiratie. Maar nu ben ik er weer: net na het avondeten kwam ik terug van een weekje vakantie op de Veluwe.


Grieperig
Jammer genoeg waren mijn dochter en ik allebei grieperig. Keelpijn, hoofdpijn. Dat werd paracetamol slikken om toch een leuke mama te zijn. Later kwam mijn allergie voor de hazelaar er ook nog bij. Toch heb ik erg genoten van de natuur op het vakantiepark! 

Zonopkomst in het bos. Nevelslierten tussen de boomstammen, bevroren druppeltjes aan de takken. Rijp op het mos. De zon op de rug van roodbruine eekhoorn. Vogels, vooral veel vogels. En rust.

 
Ontbijt en vriendschap
Toen mijn dochter wat opknapte zorgde zij op woensdag voor een lekker ontbijt met donuts, chocobroodjes en croissants. We aten het gezellig op, allemaal nog een beetje slaperig. Zulke momenten zijn nu mooie herinneringen! Gezellig met elkaar ~ dat alleen al is bijzonder. 

Die woensdag kwam mijn vriendin een dagje. Daar had ik erg naar uitgezien. Kostbare vriendschap! Ik dank God ervoor.
 
 
Anders dan ik dacht
Soms gaat iets anders dan ik dacht of droomde. Deze vakantie ook. Maar toch was het goed om er even tussen uit te zijn. Twee keer heb ik 's-avonds buiten naar de sterrenhemel gekeken. Daar, boven de Veluwse bossen, schitterden de sterren zo helder. Misschien liet God ze extra mooi schitteren omdat ik dat nodig had.
 
Wie weet krijg ik gauw weer inspiratie om een echte blog te schrijven!
Hoe gaat het met jullie?

25 opmerkingen:

  1. Gezellig blogje! En ook een mooie pimp :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige foto van jullie ontbijttafel en mooie natuurfoto's! Wat mij betreft een écht blogje hoor! :-) Wel jammer dat jullie eerst grieperig waren. Fijn dat je vriendin kwam!
    Wij genieten ook van de vakantie hier, al waren er onvoorziene dingen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I can't wait till it warms up enough to watch the stars. I'm glad you're feeling better.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is een echte blog dan Jedidja! Dit voldoet aan de eisen hoor meid. Geweldig. De Veluwe, een prachtige plek om weer bij te komen. Welkom thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem2/27/2015

    Fijn dat jullie er even tussenuit konden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, wat een mooie momenten, ondanks het gammel zijn... Fijn at je mogen meegenieten, al vind je het zelf geen echte blog. Hier heeft het griepvirus ook zijn slachtoffers gevonden, inmiddels zijn we weer op de been, maar het kuchen blijft maar aanhouden. We verlangen naar de zon. Liefs, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks dat je niet zo veel inspiratie had, is het toch een mooie en gezellige blog geworden! Mooie vakantie, Och wat kun je snakken naar die rust wat de natuur kan geven hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om je blog te lezen. En wat heerlijk dat je ondanks dat je niet zo lekker was toch heerlijk hebt kunnen genieten van Gods schepping. Hoe je dat omschrijft herken ik echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niets moet, alles mag. Maar vind dit ook weer een heerlijk bericht om te lezen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die cappuccino ziet er heerlijk uit! Mmm... En mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's! Fijn dat je ondanks dat je je niet helemaal fit voelde, toch hebt kunnen genieten van de mooie en kostbare momenten! Ik wens je een goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem2/27/2015

    Elk blogje heeft zijn waarde. De een mag dan niet op dat moment het hart raken van een lezer, maar wel weer een ander die ontzettend bemoedigd of gesteund wordt door de woorden die zorgvuldig gekozen zijn en samen een prachtig geheel vormen.
    Zo ook deze blog. Zo echt als maar kan. Puur. Dankbaarheid voor samen zijn, samen eten, samen genieten. Dank je wel voor deze prachtige blog. En wat fijn dat jullie het zo goed hadden samen. Liefs Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn hoor om er even tussenuit te gaan, mooie foto's! Soms is het goed even niks te schrijven hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammer hè, dat een griepje roet in het eten gooit. Toch klinkt het alsof het kekker was er even uit te zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I'm sorry to hear about the flu. I'm glad you still had a good time. The breakfast looks delicious :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ten heerste wat een fijne layout zo zeg, bloggen is geen verplichting! Maar wel super leuk als je weer inspiratie krijgt, ik heb ook zo mijn dipjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anoniem3/03/2015

    Hai, fijn weer iets van je te horen. Als je op mijn naam klikt ga je naar een andere website van me! Hoe het gaat, dat lees je daar. Sinds vandaag ben ik mijn haar aan het verliezen. Zo niet fijn! :( Maar wat wel fijn is om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Soms gaan de dingen inderdaad anders dan gedacht. En dan is er geen tijd of puf of inspiratie om te bloggen. Alles op z'n tijd. Dank voor het delen van een stukje uit jouw leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi voorkantje heb je, met boeken waarop ik 'Heidi' lees, en 'The happy...' en 'Honey Bunch'. Na je voorgaande twee blogjes moest ik regelmatig aan je denken. Ik zie dat er in de tussentijd een frisse wind gewaaid heeft. Fijn voor je en ook dat je hebt kunnen genieten van je vakantie, je kinderen en een dagje met je vriendin. Dat zijn toch de bouwstenen waarop je weer verder kunt gaan. Dank voor je openheid en tot een volgende blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. It is so lovely to "get away" and relax with loved ones. so blessed!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Jedidja ,
    I believe that we can only write when we feel inspired to do so, but it is nice just to share what is happening in our lives sometimes. I love it when the stars shine really brightly, I have seen this when we have been out on the ocean on a liner, the darker the sky, the more brilliant the stars. Glad you are over the flue and your pictures are lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. The sentence about the flu has translated wrongly, it should say 'glad you have not got the flu now.'

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Glad you are feeling better! There is nothing like healing time with our sweet daughters and friends. Many blessings to you, Jedidja!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie foto's en zo heb je toch weer een mooi herkenbaar blogje geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.