31-05-2019

ZELFS HET ALLERKLEINSTE PLANTJE

Verrassing! In in de lente zag ik opeens zonnebloemplantjes omhoog komen op de plek waar de oude zonnebloemen stonden. Een heleboel. Zoveel dat de mooie blauwe regen van de buren in het gedrang kwam.

Voorzichtig haalde ik een stuk of tien plantjes weg uit de tuin en verdeelde ze over twee grote bloempotten. Spannend!

Zonnebloem van vorig jaar
Zouden ze het overleven?

Tot mijn teleurstelling hingen ze al gauw slap naar beneden. Zo bleef het een paar dagen. Ik gaf ze water en sleepte de potten naar de plekjes met de meeste zon. Op de duur gaf ik de moed op. Ze zagen er treurig uit. Die gingen het niet redden. Maar op een morgen zei mijn man: "Kijk, eentje staat rechtop. Heb geduld, de anderen komen vast ook."

Uit mijn dagboek

Wow! Ze staan nu allemaal recht op hun steel: mijn zonnebloemplantjes. Ze deden er ruim een week over. Ik denk dat die regenbuien ook geholpen hebben. Zelfs het allerkleinste plantje staat fier rechtop in het warme zonlicht. Geweldig om te zien.

Les voor mezelf: licht en water zijn belangrijk. Voor mezelf als gelovige ook. Ik zit ik er af en toe zo doorheen. Dan geef ik de moed op en laat ik van narigheid bijna mijn plekje bij de Bron leeg. Nu niet meer. Want mijn God heeft zelfs oog voor het allerkleinste plantje.

Hup, blaas het stof van je Bijbel. Neem tijd om erin te lezen. Bij Hem is de bron van het leven; in Zijn licht zie wij het licht.

Ze staan weer overeind!

  • Maleachi 4:2 Maar voor u die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan en onder Zijn vleugels zal genezing zijn.
  • Johannes 7: 37 En op de laatste, de grote dag van het feest, stond Jezus daar en riep: Als iemand dorst heeft, laat hij tot Mij komen en drinken. 

And He raiseth up all those that be bowed down - The word here also is a participle: "he is lifting up;" that is, he is a lifter up. The reference is to those who are bent and bowed under the duties, the cares, the trials of life; who go bowed down under those burdens. God is able to strengthen them so that they can bear those burdens without being crushed under them.


ReadRemember Him

Hoe moedeloos je ook bent in jouw seizoen van tegenvallers en afbraak, denk aan Hem. De HEERE ondersteunt allen die vallen, Hij richt alle gebogenen op.

↬ Update: Deze blog verscheen voor het eerst op mijn andere blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.