21-12-2018

EEN LENTEMOMENT OP EEN WINTERDAG

Ik was heel druk bezig toen één van de kinderen me riep. Hij stond buiten voor het raam en gebaarde me dat ik naar hem toe moest komen.

Dat deed ik.


Toen ik mijn hoofd om het hoekje van de buitendeur stak, zag ik wat hij wilde laten zien: een pracht van een vlinder. Hij had hem gevonden in de schuur. Ik wist helemaal niet dat er vlinders waren, die de winter overleven maar de dagpauwoog doet dat. Hij schuilt voor de kou en komt in de lente als eerste te voorschijn.
Omstandigheden kunnen zo somber zijn dat je er koud van wordt maar God geeft soms zomaar lentemoment! Een zonnestraaltje. Een gouden moment om voor te danken.

Ik ken mijn winterdagen maar net als deze dagpauwoog heb ik een plek om te schuilen. God is voor mij een veilige schuilplaats, een betrouwbare Hulp in de nood. Bij Hem rust ik uit.


Een drukke decemberweek? Vergeet de lentemomentjes niet! Neem de tijd om ze om te merken. En neem de tijd om stil te worden bij God. 

Bij U schuil ik.
Leer mij Uw welbehagen te doen,
want U bent mijn God.
Laat Uw goede Geest mij leiden
in een geëffend land.

↬ Update: Deze blog verscheen voor het eerst op 18 december 2013 en werd op 21 december 2018 geactualiseerd.

5 opmerkingen:

  1. Dat is de mooieste vlinder.
    I have never seen one that pretty in all my life. How special.
    I agree with you:"Neem de tijd om ze om te merken."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat mooi, ik wist dit ook niet, dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wobderlijk mooi fijne dagen voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die momenten zijn er zeker Aritha.

    Fijne tweede kerstdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous butterfly! Happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.