05-12-2018

BLIJ, WANT IK BEN NOG STEEDS...

Vandaag ben ik naar de tandarts geweest. Twee weken terug had ik controle en alles was goed. Maar daarna kreeg ik last van mijn kaak, net onder mijn neus. Samen met de pijn kwam ook een portie angst en onzekerheid om het hoekje kijken. Nee toch? Niet weer hè?


HOELANG GELEDEN?

Toen dacht ik opeens terug aan de blogpost die ik ooit schreef op Kostbaar. Ik dacht: hoe lang is het nu al geleden dat ik voor het laatst geopereerd ben aan mijn kaak? Ik zocht en vond het bericht van mijn laatste bezoekje aan het ziekenhuis. Wat is het al weer lang geleden! En zolang ben ik dus cyste-vrij!

10-10-2011
Blij blij want ik ben cyste-vrij!Vandaag had ik mijn jaarlijkse controle bij de kaakchirurg in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem. Er werd gewoontegetrouw een 3-D scan gemaakt. Toen we bij de chirurg waren bekeek hij samen met ons de 3-D beelden en tot mijn verwondering hoef ik niet meer terug te komen! Geen nieuwe cyste in mijn kaakbot te zien. Zelfs geen oude restjes. Daarvoor in de plaats zag hij echt botweefsel (ze hebben tijdens de laatste operatie en botgroeistimulerend middel ingebracht) Na verschillende operaties (de cystes bleven jarenlang terugkomen) en na al de spanning rond uitslagen, werd ik zomaar naar huis gestuurd. Ik hoef geen nieuwe controle-afspraak meer te maken voor volgend jaar. Echt niet? Ook niet voor de zekerheid? Nee, echt niet. Maar ik mag altijd terugkomen voor een scan als ik denk dat ... Tussen de middag sloot ik mijn zoontje in de armen. Hij was vanmorgen bang dat ik zou moeten blijven. Dat gezicht van hem toen hij mij zag:ZO BLIJ! Dank u wel God!

VANDAAG: WEER GEEN CYSTE

Ik ben bang om naar de tandarts te gaan. Ik worstel met angst dat er ooit opnieuw een cyste ontdekt zal worden. Hoe het vandaag ging? Na zoveel jaar nog steeds geen cyste te zien. Links niet en rechts ook niet. Nu schaam ik me een beetje voor mijn angst. 

😰 Waarom kan ik niet een beetje meer vertrouwen hebben?


Mijn kaak zal altijd een beetje pijn blijven doen. Letterlijk en figuurlijk mijn zwakke plek. Maar wat ben ik God dankbaar dat het niet was wat ik vermoedde. 

↬ Update: Deze blog verscheen voor het eerst op 10 oktober 2011 en werd op 5 december 2018 geactualiseerd.

7 opmerkingen:

  1. Hi, one of my biggest trials has been 'sickness', and the Lord has brought me through many of them over more than thirty years. I trust in Him, as I have experienced a miraculous healing and other healings. Regarding 'fear', we must take it captive and bring it into obedience to God's Word, for God thoughts are for our welfare and not to harm us. (Jeremiah ch. 29, v.11) and the things we fear can come upon us, as they did with Job. (Job ch. 3 v.25) Look at the promises we have in Jesus, which are all YES, as stated in Psalm 103.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is goed nieuws. Het is een goed gevoel om OK te zijn. Ik hoop dat jij weg van siekenhuizen kan blijven.

    (Dutch is not my first language so apologies if there are errors in my sentences.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Heel blij als alles dan weer OK is.
      Compliment for your Dutch!

      Verwijderen
  3. Ach Aritha toch, gelukkig is het niet wat je dacht. Een cyste aan je kaak, nooit van gehoord trouwens. Niet fijn om altijd met pijn te leven.... sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heel vervelend, Marja. Het zat in het kaakbot. Niet echt in de holte. Ja, daar was het doorheen gegroeid.

      Verwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.