02-09-2011

Kerstballen in de zomer.

Toen hij  haar belde dat het alweer later zou worden, besefte ze dat ze voor de tweede keer alleen zou eten met de kinderen. Niet leuk! De grotere kinderen waren er ook niet bij vandaag, dus was ze alleen met de jongsten. Dan maar een snelle hap. Brood met een hamburger, mayonaisse en een plak kaas. Ze ging voor het raam staan en keek naar buiten. Daar zag ze haar jongste. Hij was aan het bellenblazen en tuurde met zijn mooie groene ogen omhoog, de bellen na. Hij zwaaide enthousiast toen hij haar ontdekte. Hij deed nog beter zijn best. Opeens sprongen de tranen in haar ogen. Wat een lieverd, dacht ze. Wacht! Ze zou er toch iets gezelligs van maken. Geen hamburgers en niet voor de zoveelste keer achter een film. Een bijzondere maaltijd met wat schaaltjes lekkere dingen erbij.  Kaarsjes op tafel en zou ze ook papieren servetten gebruiken? Ze had nog een pakje in de kast liggen. Rood met goudkleurige kerstballen erop Ze glimlachte terwijl ze een pan pakte. Kerstballen in de zomer. Humor.



Dit noem ik nou een combinatie van een extra mijl lopen en het feit dat het de kleine dingen zijn die het doen. Mijn leven is vol met de dagelijkse bezigheden en verplichtingen. Ik vergeet hoe leuk een extra mijl het leven kan maken! Ik weet zeker dat jij met kleine dingen, van een saaie dag iets bijzonders kan maken. In mijn geval: ik wil één van mijn kinderen vandaag verwennen met wat meer lichamelijk contact. Even stoeien. Want hij ontglipt me en roept de laatste dagen op een negatieve manier om aandacht. Begin mensen te verrassen. Welke extra mijl wil jij de komende dagen gaan?

De uitspraak 'een extra mijl lopen' komt uit het bijbelboek Mattheüs 5: 41

En als iemand je dwingt één mijl met hem te gaan, loop er dan twee met hem op. Het is een uitspraak van Jezus.

( Volgende week is er een give-away op mijn blog te vinden. Verrassing!)

9 opmerkingen:

  1. wat goed van je,ja dat vergeet ik ook vaak ,wij zien vaak de negetieve dingen inplaats van de goeie dingen.

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De extra mijl... daar gaan we even over denken, kan vast wel iemand een plezier doen. THANX!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor dit nadenkertje. Voor mijn gevoel loop ik al veel extra mijlen, maar jouw stukje geeft me een ander perspectief...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem9/03/2011

    Hi Jedidja - ek hou daarvan om klein dingetjies vir mense to doen, en ek hou daarvan om dit te doen sonder dat hulle weet dit is ek, dan is hulle vir God dankbaar - en dit is Hy wat die dank moet kry.
    God bless
    Tracy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iets om over na te denken inderdaad - dank je wel!

    Goed weekend, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo´n nadenker! en heb je gestoeid?? daar moet je lekker tijd voor maken hé ook voor deze dingen, schiet er alleen weleens bij in.

    Enne.. ik ben benieuwd naar je give away!!??

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, weer een bewijs dat er geen toeval bestaat... ik heb vanavond mijn zoontje wel drie verhalen voorgelezen in plaats van een... met inderdaad deze gedachte in het achterhoofd. Dank voor de bevestiging! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Jedidja~ I like this! Going the extra mile can be good for us too!!
    Thanks for stopping by my blog and commenting. I appreciate your thoughts. I am blessed that you read my posts!

    God Bless you...Chelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Zo'n nadenker heb ik soms ook wel 's nodig, dus bedankt!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.