25-10-2022

Afscheid van mijn koffiemok

Op deze manier neem ik afscheid van mijn koffiemok: een blije foto van toen hij nog mooi was. Hij sneuvelde in het bos omdat ik hem verkeerd neerzette. 

Ik kreeg spijt
Hij brak zijn oor. Er sprongen stukken af. Ik deponeerde hem teleurgesteld op de afvalbak. Maar toen ik thuis kwam van mijn wandeling kreeg ik spijt dat ik hem zo in het bos achtergelaten had.

Ik gooi mezelf toch ook niet weg?
Ik kreeg spijt omdat ik aan mijn eigen gebrokenheid dacht. Ik gooi mezelf toch ook niet weg? Zelfs op dagen dat ik mezelf minder mooi (en bruikbaar) voel, ben ik kostbaar in Gods oog. Geliefd. Ik blijf dat, want zo is God. Ach ja, een mok is maar een mok hè. En ik was te laat om hem te redden. Stilletjes hoopte ik dat iemand hem opraapte en een tweede kans gaf.

Wat ik ooit schreef (aan mezelf)

Wat een genade om door God opgeraapt te worden uit je gebrokenheid. Dat is één van de mooiste dingen die ik geloof: dat Iemand me zag en opraapte: Jezus. Maar ook al ben ik opgeraapt, ik lijd net zo goed als alle anderen in deze gebroken wereld. Als christen lijd ik wel anders. Ik lijd hoopvol: als bedroefd, maar toch steeds blij.


💔 Hadassah over het verlies van haar man: The Secret of Being Sorrowful, Yet Always Rejoicing


Afscheid van mijn koffiemok
Maar nu is het tijd om echt afscheid van mijn koffiemok nemen. Ik zeg tegen hem: "Je bent geen afval, you are just lovely." En dat zeg ik vandaag ook tegen jou.

Hieronder een laatste video, voordat hij op de grond viel.


💗 Hoe ziet jouw lievelingsbeker eruit?
💗 Kan jij gemakkelijk dingen weggooien?
💗 Heb jij bekers met een leuke tekst? Welke?

14 opmerkingen:

  1. die foto, van de kapotte mok en het oor er naast, je kan er van alles in zien, het oor, net een gebroken hart, maar... ook zie ik, als ik naar de spreuk op de mok kijk, een luisterend oor, het is open ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie creatieve gedachten heb jij erbij Knorretje57! Een omschrijving die heel goed bij de schrijfster van deze blog past, volgens mij. Of heb ik dat mis, Aritha?

      Verwijderen
    2. Dank je wel Knorretje, ik vond het zo'n leuke reactie.

      Verwijderen
  2. Anoniem10/25/2022

    Thank you for this post. It’s lovely.
    www.rsrue.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven Aritha, om over na te denken. Ik gooi niet gemakkelijk iets weg maar kopjes die stuk zijn dan weer wel. Ik heb geen lievelingsbeker, ik ga vooral voor wat er in zit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Coby. Sommige dingen gooi ik makkelijk weg. Te makkelijk. Maar dit dan weer niet :)

      Verwijderen
  4. I don't have a mug or cup with a nice text but one of my tea pots has Psalm 118:24 written on it. This is the day that the Lord has made; we will rejoice and be glad in it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love that verse on your tea pot, Granny. How nice it is to start the day, reading that!

      Verwijderen
  5. Ken je dat verhaal van die vrouw die elke dag met een gebarsten kruik naar de bron liep en op een dag stonden er allemaal bloemen langs de weg, bevochtigt door het water uit de kapotte kruik. Bruikbaar ondanks barsten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel mooi Conny. Bedankt dat je de moeite nam om het te delen. Prachtige waarheid.

      Verwijderen
  6. Mooi geschreven om over na te denken .
    Ik gooi niet heel makkelijk weg. Maar gaat er iets stuk kan ik wel zeggen ik heb het heel goed gebruikt. In de kast laten staan is geen optie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Albèrtje, ik gooi dingen bij vlagen weg (uit de kast). En dan krijg ik later spijt. Lastig soms.

      Verwijderen
  7. ...I don't drink coffee, so I have a hard relating to this!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.