29-09-2022

Laat God je dag mooi te maken

Ik vind het heerlijk om op maandag te beginnen met een frisse boswandeling. 'Mijn drie mannen' werken dan vanuit huis, vandaar dat ik er graag even tussenuit piep.

Bospraatje
Tijdens mijn koffiemoment in de natuur spreek ik regelmatig een bospraatje in. 


Ik deel hieronder een fragment.

Van mijn dictafoon
12 september

"Heer, hier ben ik, Uw kind met haar warrelhoofd." Is dit een gebed? Ik denk het. Ik heb echt een warrelhoofd vandaag. Chaos in mijn denken. En nu zit ik hier op mijn plekje in het bos. Ik heb het geluk dat de zon schijnt. Ik kan het licht bijna aanraken. Maar ik doe het niet. Ik wil verder.

Omweg
Dinsdag vandaag. Ik herinner me nog dat ik die bewuste morgen erg onrustig was. Ik dronk maar een half bakje koffie en maakte mijn gauw wandeling af. Maar ik besloot om niet gelijk naar huis te gaan. Ik koos voor een omweg en zei tegen mezelf: even kijken of de balsemientjes nog bloeien

🌸🌸🌸


Al fietsend kwam ik dichter en dichter bij mijn gevoelens. Er was iets naars en dat wíst ik... maar ik had het verdrongen. Ik voelde één bonk pijn. Ik voelde me afgewezen. Ik voelde me gekwetst. Daarom kon ik geen rust krijgen in dat warrelhoofd van me.

Van mijn dictafoon
12 september

Bij De Leemkuil. Ik ben er! Ik ga bij die picknicktafel zitten. Ik ga een kwartier rust nemen, ik ga het boekje pakken. Ik ga het lezen. Dat ga ik echt doen. 

 


Vandaag: donderdag 
29 september

Is het echt al donderdag? Ik schrijf deze blog in stukjes. Er staat een leuke quote op mijn kalender: "Geef elke dag de kans om de mooiste van je leven te worden".  

Vandaag zeg ik: doen! Geef God de kans om je dag mooi te maken. Dat kan Hij. Dat deed Hij ook bij mij. Zoals ik schreef ging ik op dat bankje zitten en haalde het boek Gods Voordeur uit mijn tas. Ik begon met lezen.

DE GEBROKEN VLEUGEL

Heeft iemand je bezeerd? Afgewezen, besmeurd? Heb je ooit een pijn gevoeld die maar niet over wilde gaan? Waar ga je naar toe voor hulp? Ga naar de Voordeur (beeld van gebed, ontmoeting met God, grens van tijd en eeuwigheid) dan zul je niet teleurgesteld raken. 
Ik liep in Zijn richting en ging bij Hem zitten.
'Spreek met Me', zei Hij.
'Ik heb pijn', zei ik, 'zo'n enorme pijn.'
'Dat weet Ik. Praat met Mij over je pijn.'
Ik had niet opgemerkt dat Hij een vogeltje in Zijn schoot hield. Het vogeltje had een gebroken vleugel.
'Er zijn veel dingen kapot in deze wereld', zei ik. De Vogelmaker nam het kleine schepseltje in Zijn hand terwijl het tegenstribbelde, angstig piepte en uit alle macht probeerde te ontsnappen.
'Ze zal stil moeten liggen als ze wil dat Ik haar genees', zei Hij.
'Wat een dom vogeltje', mompelde ik.
Hij keek naar me. Heel even maar. Toen wist ik dat ik ook dom geweest was.
'Als ik stil in Uw handen ga liggen en ophoud met tegenstribbelen, geneest U dan ook mijn gebroken vleugel?' fluisterde ik, zonder dat ik Hem aan durfde te kijken.
Het bleef stil. Toen zei Hij vriendelijk: 'Wil je rustig in Mijn handen liggen - óók als ik je niet genees?'
'Ik zal het proberen', zei ik na een lange pauze.
Toen klonk Zijn stem: 'Kom hier, meisje!' Ik weet niet hoe het gebeurde maar ik lag in Zijn armen en hoorde het bonken van Zijn gebroken hart. Eindelijk begreep ik het: alleen iemand met een gebroken hart zal graag gebroken pootjes en vleugeltjes genezen. Zijn hart werd gebroken, zodat mijn hart kon genezen, Ineens maakte ik me niet meer druk over mijn vleugeltje. Toen ik daar lag, wist ik dat ik nergens anders wilde zijn dan in Zijn handen.
'Het maakt niet uit, lieve Hartemaker', zei ik, 'U mag het zeggen'. Toen zag Hem glimlachen, en plotseling voelde ik me net zo tevreden mét de pijn als ik me zonder zou hebben gevoeld.
De zon ging onder, het werd nacht. Ik viel in slaap. Hij niet - want de Bewaarder van Israël sluimert nooit!



Nu sluit mijn blog af met een laatste fragment

Van mijn dictafoon
12 september
... heerlijk even koffie gedronken. Ik voel me eindelijk weer rustig. Ik heb zonet gebeden, zachtjes gehuild. Er is hier toch niemand. Gelukkig maar, haha. Ik maak zometeen nog wat foto's van deze plek want ik wil het moois delen met andere vrouwen. Dan zeg ik: God is je niet vergeten. Luister naar Zijn hartenklop: “Kom naar Mij toe allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal jullie rust geven”.

 

🌸🌸🌸 🌸🌸🌸

🎉  Genoemd boek heb ik dubbel: ik geef er eentje weg. 
👇   Schrijf in een comment of je het wil hebben (ik verloot hem)
🌸  Klikkerdeklik fotoblog: Laat staan, alsjeblieft! 

22 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor je mooie blog. Het is zo herkenbaar voor mij. Die emotie die je beschrijft. Verward zijn en het licht dat je bijna kan aanraken. En ik vergeet ook steeds opnieuw om mijn zorgen en emoties aan mijn hemelse Vader te geven. Ik kom net terug van een wandeling. Ook al ben ik doodmoe. De zon scheen en ik moest eruit.

    Een mens knapt er toch van op. Alle voelsprieten staan uit. Maar toen kwam ik thuis en werden ze weer uitgetrokken. Au dat doet pijn. M’n jongste is ziek thuis. Dat is vervelend voor haar maar ook voor ‘mij’ die zoveel rust nodig heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal altijd wel een beetje op en neer blijven gaan hè. Laten we onze zorgen met aandacht aan Hem overhevelen.. En niet vergeten dat dat we dat deden :-)

      Verwijderen
  2. Dank, wat mooi! k Huil zachtjes met je mee..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook jouw genezingsproces ligt vast in Zijn handen. Hij laat je niet los Peet. Ook nu niet. Knuff.

      Verwijderen
  3. Eerst dacht ik, jij bent je eigen therapeut. Maar beter gezegd is, God helpt je. Mooi om te lezen. Afwijzing is heftig. Vanmiddag had ik een emdr-sessie. Niet in het bos, maar ik ging wel op de fiets ernaartoe en naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel lieve Aritha. Voor het delen en van jouw verdriet en pijn. Ik huil met jou mee. Het is zo herkenbaar wat je beschrijft. Bijna evenzoveel keer dat ik mijn zorgen breng bij onze HEERE, neem ik het eigenwijs ook weer op mijn schouders... Zo kwetsbaar en gevoelig, dat verhaal over de gebroken vleugel. Ik verlang ernaar om dat vogeltje te zijn en samen met andere vogeltjes met gebroken vleugels aan zijn gebroken hart en in Zijn handen te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yvonne, altijd weer fijn om je reactie te zien. Bedankt.

      Verwijderen
  5. Anoniem9/29/2022

    Wat een bijzonder stukje heb je geciteerd uit het boek. Het raakte me. Mooi dat je zo weer een bemoediging krijgt en je óns daarmee ook weer wijst op de Enige Trooster. Veel sterkte toegewenst van Hanna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. His heart was broken so my heart could heal. Yes, that is the way it happens.
    Blessings, GM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem9/30/2022

    Wauw dank je wel voor deze prachtige blog, had ik net even nodig. Met je pijn en je gebrokenheid naar Papa gaan en veilig in Zijn armen liggen, Hij die zelf weet en heeft gevoeld hoe het is om gebroken te zijn! Gods voordeur lijkt me echt een prachtig boek! Liefs, Johanneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil jou nog even laten weten dat je reactie me heel veel deed, Johanneke

      Verwijderen
  8. Your thoughts and reflections are beyond touching and beautiful, Aritha. You have both calmed my soul and inspired my spirit.
    God bless!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I hope you are writing again very soon, Martha Jane. Still waiting.

      Verwijderen
  9. Wow wat een mooi citaat heb je gedeeld, wat is onze Papa toch liefdevol. Bij Hem rusten, of Hij ons nou geneest of niet. Gewoon bij Hem zijn en luisteren naar Zijn hart.
    Dank je wel voor je eerlijke blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danielle, dank je wel voor je reacties steeds. Ik vind dat zo fijn.

      Verwijderen
  10. Love your beautiful thoughts and reflections, Aritha.
    I feel your sorrow and pain.

    Hugs and blessings, my dear friend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie momenten beschrijf je... tere gedachten. Fijngevoelig...Dank je wel. Ik kom hier omdat je reageerde (2x) op mijn blog... en ik niets had gezegd. Dank voor je reacties op mijn blog. Ik waardeer dat. Omdat ik een 'slapend-blog-leven' leid, kijk ik niet zo vaak meer op de reacties op mijn blog. Maar jouw vraag beantwoordend; we zijn blij met ons nieuwe huis. Dat had ik niet gedacht, omdat we zo'n fijn huis achterlieten. Maar we voelen ons rijk gezegend. Fijne dag Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.