29-03-2022

Lentebloemen in je hart

Voila, daar zijn ze! Mijn oranje tulpen. Zonnetjes die hun best doen om me op vrolijken. Het oorlogsnieuws uit Oekraïne kruipt door de kieren mijn hart  naar binnen. Maar Julia stuurde me vanuit Oekraïne foto’s met lenteklokjes. De lente komt eraan, schreef ze. 

Lentebloemen (en hoop in je hart)
Gaf dat haar moed? Ik stuurde haar "a flower of hope". En vandaag schrijf ik een blog over lentebloemen en hoop in je hart.

De foto hierboven maakte ik in het licht van de avondzon. De term 'gouden' uur komt helemaal tot zijn recht toch?

Mijn bloembollen
Weet je nog dat ik schreef: bloembollen check je niet? Ik was bang dat ze nooit omhoog zouden komen. In mijn blog deelde ik deze quote:

🌷  Troost je met de wetenschap dat God in het donker kan zien en dat het donker Zijn licht niet kan overwinnen.

Nieuwe hoop
Dat is wat ik geloof. Dat Hij onzichtbaar aan het werk is in mijn leven. De lente herinnert me aan Gods beloftes en dat Hij zal doen wat Hij belooft. Voila! Kijk nu eens hoe eens hoe mijn lentebloemen uit de donkere aarde omhoogschieten. Eerst alleen bladeren. Toen de knoppen. En nu staan ze me blij te maken met hun wuivende bloemenhoofdjes. 

🙋 Ik voel me happy.

En ik hoop op Zijn Woord.

Niet in mijn eentje
Ik hoop trouwens niet in mijn eentje want andere christenen koesteren Gods beloftes ook als lentebloemen in hun hart. Hierbij denk ik aan Sergej die nog steeds in Kyiv verblijft. Hij zegt:

Dan loop je de straat op bij jou in de buurt en kijk je omhoog en zie je een nieuw spandoek met een tekst uit de Heilige Schrift! En in je hart begint de zon van God schijnen, lentebloemen van hoop bloeien in de tuin van je ziel, die geworteld zijn in Gods leven gevende beloften! Het is ongelooflijk. Dank u Heer! "Al belegerde mij een leger, mijn hart zou niet vrezen; al brak er een oorlog tegen mij uit, toch vertrouw ik hierop!" (vrij vertaald uit het Oekraïens)


Oranje tulpen
Terug naar mijn tulpen. Het is zo leuk om ze te zien wiegen in de wind. De kleur oranje staat symbool voor een betere toekomst, waarin geen plaats is voor geweld is tegen vrouwen en meisjes. 

Ik heb je gemist 💐
Oranje tulpen geef je iemand wanneer je hem of haar gemist hebt. Komt iemand net weer terug in Nederland na een verblijf in het buitenland? Met oranje bloemen laat je weten dat je blij bent met zijn of haar terugkeer. Bron: zeg het met tulpen

🌷 Wat vind jij het leukst aan de lente?
🌷 Welke hoop brengt het zien van lentebloemen jou?
🌷 Welke belofte (van God of iemand anders) is voor jou een lentebloem in je hart?

31 opmerkingen:

  1. De vrolijk kwetterende vogels die hun nestje maken op ons huis onder de dakpannen. Maar ook als ik langs en in het bos om ons dorp heen loop of fiets. Tevens de vrolijke witte, gele roze en paarse bloemen in onze tuin. In een paar dagen tijd prachtige blauwe druiven de hele voortuin door!

    Het nieuwe leven geeft mij hoop. Hoop dat de duisternis altijd weer voorbij gaat. Het Licht overwint de duisternis...

    Voor mij is Zijn lentebloem in mijn hart, dat Hij terug zal komen op deze aarde en álles nieuw zal maken. Die belofte heeft Hij gegeven en daarop vertrouw ik. Geen strijd tegen de zonden meer. Geen dood meer. Geen eenzaamheid meer... Enkel licht en vreugde. We zullen volmaakt zijn, dankzij Hem, onze Zaligmaker. Daar verlang ik naar en kijk ik naar uit. Die nieuwe morgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is a great quote, "Comfort yourself with the knowledge that God can see in the dark and that the dark cannot overcome His light." Is it your personal quote?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lisa, thanks for your comment. It is a Sarah Frazer's quote. I share the whole quote in English for you: "The growth might be hidden right now. It might be hard to see any progress. Take comfort in knowing that God can see in the dark, and the dark cannot overcome His light."

      Special for you the link:

      Link: https://wellwateredwomen.com/even-in-the-dark/

      Verwijderen
  3. Aritha, I appreciate your writing and your beautiful photos! Thanks for sharing Sarah Frazer's quote, I appreciate it.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love the stories about the orange flowers/tulips! I love that they bring you hope and joy in the midst of darkness. yes, flower bulbs are amazing. I have some beautiful red amaryllis flowers that are getting ready to open up. They stayed dormant all winter long and I didn't know if they would come back this spring or not, but there they are, out there standing tall and pretty and ready to burst open with color any day now! God gives us hope in the midst of despair. We are praying for the people in Ukraine every day. Our hearts break for them. I am so glad that so many are Christians and have the hope of Christ in their hearts. May Jesus Christ be praised!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Pamela, for visiting my blog and thank you for your words. Great to see your flowers blossom. Will you blog about them?

      Verwijderen
  5. Your flowers are stunning! Spring has sprung all around us in our neck of the woods, and the season always brings hope and joy to my heart. God is right there with us all, even in the midst of darkness.
    Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in the mids of it all. He is. Thats why there is hope for us, in the midst of grief, isn't it? Let's pay attention to the good things God is doing in our live.

      Verwijderen
  6. Beautiful orange tulips. The arrival of Spring is an annual miracle.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is niet Leuk aan de lente? Ik geniet van alles; zon, bloemen, vogelzang. Bloembollen tonen dat een weg door het donker niet betekent dat je niet bloeien zult.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi gezegd. Mooie nieuwe gedachte om over na te denken. Bedankt.

      Verwijderen
  8. Ik vind het vogels die broeden het leukst in de lente. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik hou erg van "Beleef de Lente". Zo leuk om dan de vogels te volgen.

      Verwijderen
  9. Hi Aritha, I love your orange tulips, and for me the Spring always speaks about 'The best is yet to come.' It is the introduction into the warmer season coming, and reminds me that as we first are babes in Christ so, as time passes we learn God's ways and encounter more of His love. God bless.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for sharing this thought. Amazing. No I think about that too.

      Verwijderen
  10. Beautiful photos! I love seeing God's handiwork--especially in spring.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank Anita.

      Summer and winter, and spring-time and harvest,
      Sun, moon and stars in their courses above,
      Join with all nature in manifold witness
      To Thy great faithfulness, mercy and love.

      Verwijderen
  11. Wow, so beautiful in the light! My tulips are still in small buds, but they will come and bring me joy...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wonderful close-up photography of flowers. Thank you.

    God bless.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. God bless you Victor. Thanks for visiting my blog.

      Verwijderen
  13. Aritha your tulips are absolutely lovely and they do bring us hope. Like so many I continue to "look up" for all those in the Ukraine. Someday when Jesus returns all the ugly and horrific will be gone. I await that day. In the meantime like you I will praise the Lord for each petal of beauty that He gives us. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaah, so glad to see you here again. And thank you so much for you comment full of hope. I await that day too. That the Savior return in the clouds with the sound of a trumpet. What a joy it will be.

      Verwijderen
  14. Aw, these are pretty! I seldom see orange tulips. And love the message. Maybe I should give some to my husband.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your orange tulips are gorgeous! Love the hope here. Sometimes it's a struggle to find hope. I'm thankful God gives us daily doses of it, sometimes found in unexpected places!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Song of Solomon 2:11-13: "For behold, the winter is past, The rain is over, it is gone: The flowers appear on the earth; The time of singing is come, And the voice of the turtle-dove is heard in our land; The fig-tree melloweth her winter figs, And the vines in bloom give forth their fragrance".

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo bij oranje tulpen heb ik nu een andere gedachte .....voor mij is de lente echt begonnen met de bolletjes die na alle kou dapper boven de grond komen. Maar ook het gescharrel van de vogels hoe bijzonder is dat. Bij de jonge vogels heb ik altijd de gedachte van nieuw leven en Hoop

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Anoniem4/21/2022

    Mooi! En ik vond ze al zo mooi die tulpen van je (insta foto's), nu extra mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb zaadjes van de zonnebloem gehad en ze staan in potjes maar het lukt nog niet dat ze gaan groeien. Alle lentebloemen kunnen mij bekoren maar de zonnebloem geeft mij hoop en andere boodschappen waar ik trooste en kracht in vind.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.