01-02-2021

GODS LIEFDE IN CORONATIJD (niet geannuleerd)

Als mijn dochter een online presentatie heeft moet ik stil zijn. Het liefst geen internet gebruiken want anders is haar verbinding niet goed. Vorige week had zij een toetsweek en dat is heel goed gegaan. 

Naar het bos
Regelmatig breek ik er dan even tussenuit. De 25e sprong ik op mijn fiets en reed naar het bos! Heerlijk is het daar. 

If you are in a bad mood, go for a walk. If you are still in a bad mood, go for another walk. Hippocrates

Inspirerende boswandeling

De zon scheen!
De lucht was zo blauw!

Ik zette mijn fiets goed op slot en liep het bos in (over de laan hierboven). Blij ademde ik de frisse lucht in. Het viel me op dat ik veel vogeltjes hoorde. Jullie zijn abuis, dacht ik, het is echt nog lang geen lente. Een paar keer knielde ik neer om foto's van besneeuwd mos te maken. 

Ik word altijd heel enthousiast van sneeuw. Terwijl ik daar liep, herinnerde ik me de lange winters van de zeventiger jaren. Hoe mijn broertje en ik een sneeuwhut maakten en dat het vaak al donker als we naar huis gingen. Onze kaplaarzen waren hard en koud geworden, net als onze voeten. En de volgende dag? Dan lag de sneeuw er nog steeds. 

Mos in de sneeuw
Kijk, deze foto nam ik met mijn grote camera van het bemoste sneeuw. De ijskristallen glinsterden zo mooi! Op mijn fotoblog zijn nog meer plaatjes te vinden van deze wandeltocht.

Inspirerende boswandeling

Gladde bospaadjes
Een eind verder in het bos hadden ze nieuw zand op de paden gestort en daarna geëgaliseerd. Dat laatst had het verraderlijk glad  gemaakt. Het was een hele kunst om niet te vallen. De zon verblindde me en daardoor zag ik bijna niet waar ik liep. Ik moest mijn voeten op de doffe plekken zetten. 

Ik heb een foto ervan gemaakt. Het was best eng. Het stelde me gerust dat ik niet de enige wandelaar was. De laatste weken is het behoorlijk wat drukker in het bos. Veel oudere stellen of oma's met kleinkinderen. Gelukkig hoefde niemand me op te rapen. Ik gleed niet uit.

🌞 Wandel jij ook meer in coronatijd?

Inspirerende boswandeling

Aan de andere kant van de heuvel lag minder sneeuw. Ik wandelde op mijn gemakje naar de Elsterkop om daar op het bankje mijn koffie te drinken en te genieten van het uitzicht. 

Blauwe lucht
Je kunt daar zo heerlijk van je afkijken. De blauwe lucht hing hoog boven het heideveld. Ik dronk mijn koffie en maakte wat foto's (zelfs van mijn thermosfles). Maar ik zat er niet zo lang want het was koud schaduw. Toen ik weer ging lopen, keek ik omhoog naar de blauwe lucht. Ik werd daar blij van omdat ik aan het citaat dacht, dat ik begin januari in mijn dagboek geschreven had. Ik zei tegen mezelf dat als ik een blog over deze wandeling zou schrijven dat stukje er ook in moest komen

... dus liep ik net naar boven om mijn dagboek te pakken.

Inspirerende boswandeling

Uit mijn dagboek
11 januari

Psalm 103:11 Want zo hoog de hemel is boven de aarde, zo is Zijn goedertierenheid machtig over wie Hem vrezen.

Evenals de hoge hemel zich welft boven de aarde, haar bevochtigt door de dauw en regen, haar verlicht door de zon, maan, sterren en met altijd durende waakzaamheid op toe ziet, zo bedekt Hij (God) Zijn kinderen van boven, verrijkt en omringt hen, ja zij vinden hun eeuwige toevlucht bij Hem. Wie kan zeggen hoe groot de ontzaglijke hoogte van de hemel is? Wie kan met zijn hand tot de eerste sterren reiken? Zo groot is zijn goedertierenheid voor degenen die Hem vrezen. C. H. Spurgeon


🌞 Goedertierenheid: genade, gunst, goedheid, getrouwheid, vriendelijkheid, zachtaardigheid.

Psalm 103
Psalm 103 is het bestuderen waard. Ik gebruikte  The Enduring World Bible Commentary. Natuurlijk zijn er andere "uitleggers" van de bijbel maar bovenstaand commentaar gebruik ik heel vaak. Ik vind het fijn.

Gods liefde niet geannuleerd
Er worden veel dingen geannuleerd in coronatijd. Gods goedertierenheid niet, Zijn liefde voor hen die Hem liefhebben wordt nooit opgeheven.

Inspirerende boswandeling

Gods liefde oneindig
Soms vergeet ik dat Gods liefde voor mij oneindig is - maar Hij herinnert me er in coronatijd vaker aan dan anders. Zoals tijdens deze wandeling. Dat geeft me stabiliteit en hoop. Daardoor ga ik nog veel meer van Hem houden en wil ik nog dicht bij Hem leven (met Hem wandelen). 

🌞 Lees ook mijn blog: Zijn liefde is groter

Mijn schaduw
Vanaf het Elsterkop liep ik terug naar mijn fiets. De zon scheen op mijn rug en mijn (enorme) schaduw liep geduldig met me mee. Dat was zo grappig dat ik een vlugge video maakte. 


🎧 "God Is Love" (Ali Auburn)
⛄  Ik zie naar Hem op - winterwandeling 2019

9 opmerkingen:

  1. Wij wandelen ook regelmatig kleine stukjes, vanmiddag waren wij ook in het bos heerlijk die rust en die stilte.
    Heerlijk genieten van de schepping en ik had weer heel veel foto's elke x als we daar lopen zie ik wel weer iets moois

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, precies. Nieuwsgierig naar jouw foto's hoor. Jullie bos is vast anders dan op de Heuvelrug.

      Verwijderen
  2. Ik verbaas me de hele winter al over hoeveel vogels ik zie en hoor! Daar word ik ook altijd blij van!
    Mooi: Gods liefde en goedheid houden nooit op!!❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook. Gisteren heb ik tijdens mijn wandeling een paar vogels horen fluiten die ik niet kende. Was heel mooi.

      Verwijderen
  3. Heerlijk om te wandelen, hier is helaas geen bos in de buurt. Maar de weilanden zijn ook mooi of het natuurgebied bij Lauwersoog. Heel mooi citaat van Spurgeon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weilanden zijn prachtig. Vooral als de zon opkomt in de winter. Daarnaast zijn er ook een heleboel mooie dingen te zien in allerlei tuintjes. Tijdens een ommetje. Toch?

      Verwijderen
  4. Mooi om te lezen wat er door je heen gaat tijdens een wandeling. Ja, ik wandel ook veel, elke dag wel of maak een fietstochtje. Heerlijk om even buiten te zijn en ja dan gaan je gedachten ook zo lekker mee aan de loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem2/10/2021

    Zo dankbaar dat we no matter what altijd op Zijn liefde mogen vertrouwen! Mooie foto's weer:). Dat filmpje ook grappig zeg, je lijkt wel een reus, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What beautiful pictures! I've been a big walker and have kept walking all through the pandemic. It's one thing I can do and enjoy. I believe that walking has helped keep me sane.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.