26-01-2021

BEMOEDIGENDE TEKST IN CORONATIJD (1)

Er lijkt geen eind te komen aan de dingen die niet meer mogen door de coronacrisis. Niet raar dat je er moedeloos van wordt. 

Het is zwaar!
Het voelt alsof het alleen maar zwaarder wordt.

Christelijke bemoediging

Vandaag deel ik daarom één van de Bijbelteksten die ik in mijn dagboek geschreven. Het is een kort stukje uit een langer gedeelte.
👉 God is getrouw1 Korinthe 1:9
Mijn tante schreef deze drie woorden in de kerstkaart die ze me stuurde. Ik zette de kaart in mijn boekenkast en steeds als ik er langs loop lees ik: 

Gods is getrouw. 
O ja, God is getrouw! 
God IS getrouw. 


"God is getrouw, door Wie u geroepen bent tot de gemeenschap van Zijn Zoon Jezus Christus, onze Heere."

👉 Getrouw: betrouwbaar, standvastig, zich houdend aan een belofte


Paulus zegt dit tegen gelovigen die het niet zo best deden. Hun groei naar geestelijke volwassenheid stagneerde. Ze concentreerden zich op de tijdelijke dingen bijvoorbeeld op favoriete leiders. In de eerste 10 verzen van dit hoofdstuk wijst Paulus daarom telkens op Christus Jezus. Hem moeten ze volgen.

Mijn les
De les die ik leer: zet je zinnen je niet op politieke leiders of geestelijke leraren. God heeft je geroepen tot gemeenschap van Zijn Zoon Jezus Christus. Je toekomst is zeker, hoe het ook zal gaan. Er is nieuwe genade voor iedere dag. Hij is nabij (komt bijna terug). 

Als je je concentreert op de dingen van de Geest verandert je perspectief en leef je veel geruster in het hier en nu. Hij is getrouw!

 

Christelijke bemoediging

Ook in coronatijd
God is getrouw, zelfs als je omstandigheden niet zijn zoals je het je zou graag willen. Word je blikveld troebel? Verlies je alle moed? Leg dan je hand op Zijn Woord en zeg: U bent trouw. U bent bij mij (of ik het nu voel of niet) want U heeft het gezegd: "Zie, Ik ben met jullie, al de dagen, tot aan de voleindig van de wereld!" 

Ook vandaag. 
Ook in coronatijd.

Ben jij een discipel van Jezus? Zo ja, dan zegt Hij ook tegen je: “Ik ben altijd bij jou.” Dat omvat alle mogelijke situaties in de toekomst. Deze woorden houden gelijke tred met je leven. Elk moment omringen ze je. Zijn “Ik ben” is één groots, onafgebroken “nu”. Mary Winslow

Die je versterken zal
Wie er ook ontrouw is in je omgeving, Hij niet. De Heere is getrouw, Die je zal versterken en bewaren voor de boze.

📖 What does 1 Corintians 1:9 mean?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.