11-02-2021

ER KOMT NOG ZOVEEL MOOIS AAN

Dat knisperende geluid van sneeuw onder mijn schoenen! Soms sta ik even stil om mijn telefoon te pakken. Als ik dan weer ga lopen maak ik een video van mijn voetstappen in de sneeuw. Geweldig!  

Sneeuw in het bos
Zwaar buigen de takken van de naaldbomen naar beneden onder hun dikke vracht. Ik kijk er vol verwondering naar. Is dit echt? Ja dit is echt. Soms zak ik diep weg in de sneeuw maar dankzij mijn gaiters blijf ik warm en droog.

Boswandeling in de sneeuw

Hoe verder ik het bos in ga, hoe ongerepter de sneeuw is. Hoe stiller ook. Dat heb ik nodig. 

Vrouw met hond
Vlakbij Elst kom ik een mevrouw tegen met een hond. Ik vraag of de hond het leuk vindt in de sneeuw en dat blijkt zo te zijn. Volgens haar is het echt een hond die van de winter houdt. Dat dacht ik. "Is het een husky?" vraag ik. Niet dus. Als ik het goed onthouden heb was het een Japanse Akita. 

Zij loopt weer door. Ik ook. In tegengestelde richting.

Boswandeling in de sneeuw

Ik zie een stukje blauw in de lucht. Joepie misschien gaat de zon schijnen! Ik klim over een paar omgewaaide bomen heen en dankzij mijn stokken bewaar ik mijn evenwicht. Zo kom ik al hikend bij favoriete plekje onder de beuk! Ik schreef er al eerder over bankje:

Bankje in de sneeuw
Hier wil ik uitrusten en thee drinken. Het bankje is gedeeltelijk droog maar leg er toch mijn zitmatje bovenop. Vanaf hier maak ik een paar foto's van mijn uitzicht en van het bankje en de blauwe wandelstokken, die zo mooi afsteken tegen de sneeuw. Daarna ga ik zitten en drink ik mijn thee. Die is lekker warm.

Dat dit kan.
Dat ik hier ben.
Ik zie het als een voorrecht.

Boswandeling in de sneeuw

Daar is de zon! 
Ik word er helemaal blij van. Sneeuw is mooi maar als de zon erop schijnt lijkt het of er allemaal diamantjes op liggen. Het zijn kleine wondertjes die schitteren in allerlei kleuren. Rood, geel, groen, blauw... 

Nu even niks doen. 
Alleen maar zitten.
En genieten. 

Boswandeling in de sneeuw

Ik dank mijn God voor dit natuurmoment. 

Spirituele winterperiode
Als ik weer opsta bedenk dat mijn eigen winterperiode veilig en heel vast ligt in de handen van mijn God. Hij kan er iets moois van maken. Hij kan voor een geestelijke groei zorgen, stilletjes onder het koude sneeuwdek van mijn beproevingen. Glinsteringen van genade strooit Hij uit in de vrieskou. Als Hij (verrassend) Zijn licht erover laat vallen zie ik ze. Het zijn er zoveel meer dan ik dacht.

Ik las deze week iets goed over ons spirituele winterseizoen:

If you want to experience a deep sense of joy, you must embrace the winter seasons of life. You don't have to enjoy the trial nor should you pursue suffering as some kind of false martyrdom. We can see winter for what it is: a temporary seasons of formation, we'll not only endure, we'll experience growth when harvest comes. The beautiful thing about living in Chicago is that winter isn't forever. Around the end of March and beginning of April, green shoots rise up in the barren soil, flowers begin to bloom, trees show signs of life. It's a reminder that in every season, God is faithful, that not every winter lasts forever. Finding Joy in Winter

 

Boswandeling in de sneeuw

Ik sta op en wandel verder. De zon maakt alles prachtig om heen. 
 
Er komt nog veel moois aan
In de verte zie ik een vrouw. Ze zwaait naar me met een stapel papieren. Dat blijkt een uitgeprinte routebeschrijving te zijn, waar we samen naar kijken. Ze is verdwaald en oppert dat het misschien beter is om terug gaan naar de parkeerplaats, maar daar ben ik het niet mee eens. ''Niet teruggaan,' zeg ik. 'Je zit goed en er komt nog zoveel moois aan.' Ik wijs achter me naar de plek waar ik vandaan kom. 'Daar is een uitkijkpunt en staat een bankje. Je kunt er heerlijk uitrusten in het zonnetje.' 

Boswandeling in de sneeuw

Dat knisperende geluid van sneeuw onder je schoenen?
Je kunt het horen in de twee korte video's.



Beste deel komt nog!
Pas later besefte ik de dubbel boodschap in mijn woorden: er komt nog veel moois aan. Corrie ten Boom zei ooit dat we ons leven op de troostrijke beloften van God moeten bouwen. Hij zal alle dingen laten medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Het beste deel komt nog!

🌞 Als de zon weer gaat schijnen (fietstochtje)

11 opmerkingen:

  1. Prachtige blog Aritha en ja, wat een heerlijk winterweer, alles is zo mooi! En jij woont echt wel in een stukje paradijselijk Nederland zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marja. Wat was het mooi hè. Ja, de Utrechtse Heuvelrug is indrukwekkend. Ik heb nog maar een klein stukje ontdekt.

      Verwijderen
  2. Prachtig die witte wereld doet zo mooi aan.
    Was mij witter dan sneeuw......moest ik aan denken toen ik de eerste sneeuw zag afgelopen weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Albèrtje bedankt. En dat is zo smetteloos (was mij witter dan sneeuw). Nog even van genieten, de sneeuw buiten. En jij van je vogels.

      Verwijderen
  3. Hi Aritha! What a great post. I enjoyed the photos. I loved the sounds in the videos! The words from **Finding Joy in Winter** are perfect. The last photo ... looking down the road is spectacular! Thank you for sharing. Blessings to you! By the way, my latest post is also about snow and my hummingbirds in Seattle. :-) John

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful post and walk in the woods covered with snow!! I love the cracking sound of footsteops in the snow in your video!! We got a little snow today which is UN-usual in our part of the `woods`, it was so pretty and I also sat on a bench and drank tea!! Though by the time I went to take a photo the snow stopped! WEll, I did take a photo up at the sky with a few meandering flakes!! But I don`t think you can see them in the photo!! So yours are beautiful to see the hope in the things unseen for me was a beautiful snow covered wonderland for you!! Love the hopeful in your post, your post full of hope in God!! much Love from South Japan! xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi blog, Aritha, wat lijkt het me heerlijk om zo te wandelen en te genieten.
    Maar gelukkig kan ik door je blog ook een beetje meegenieten.
    Dank je wel, ook voor de boodschap die erin verweven is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "there is still a lot of beautiful things to come": all this and heaven too! Grace be with you.
    https://dcbverse.blogspot.com/2011/09/280605.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem3/08/2021

    Wat een mooi blogberichtje... En de foto's ook <3!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aritha such a gorgeous post. Your winter photos are beautiful and you captured so well the beauty of that special walk. It was wonderful seeing where you live. Your thoughts about winter touch my soul. It is so true we must embrace winter and be grateful for its visit - it is the best place to grow in the Lord. He is our refuge. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I have been watching Corrie Ten Boom's videos on You Tube. ❤️ Someone put them on there. God bless them!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.