17-09-2019

STRALEN VAN GODS VADERLIEFDE

Zonneharpen in het bos? Ik hou ervan! Ze zijn majestueus. Ik weet nog dat toen ik ze voor het eerst zag ik helemaal verwonderd was. Ik dacht dat ze gefotoshopt werden op foto's. Nu weet ik beter.

📸 Zo fotografeer je zonneharpen


Gouden momentjes
Op koude ochtenden heb je er de meeste kans op en dan neem ik mijn fotocamera mee zodat ik al die gouden momentjes later kan delen met mijn man.


Tijdens mijn wandelingen door het bos ben ik het vooral bezig met het wandelen zelf. Ik moet opletten waar ik loop. Soms is het nat en glad. Ondanks dat zijn er vaak kleine dingen die me aan God doen denken. Zoals die zonneharpen bijvoorbeeld.

Citaat C.S. Lewis

Any patch of sunlight in a wood will show you something about the sun which you could never get from reading books on astronomy. These pure and spontaneous pleasures are ‘patches of Godlight’ in the woods of our experience.


Soms vallen dingen samen. Ik ben opnieuw begonnen in een boek van John Owen en vorige week las ik een paar zinnen over de liefde van God de Vader. Het paste zo perfect bij de zonneharpen die ik de laatste tijd gezien heb. 

Citaat John Owen

Zoals wij door Christus tot de liefde van de Vader komen, zo komt de liefde van de Vader door Christus tot ons. Het licht van de zon bereikt ons door haar stralen. De stralen maken dat wij de zon zien en met de stralen raakt de zon ons aan. Jezus Christus is de straal van Gods Vaderliefde; door Hem reikt de liefde van de Vader naar omlaag en raakt zij ons aan.


Als ik op een dag weer van die mooie zonnestralen zie... zal ik denken aan Jezus Christus, de straal van Gods Vaderliefde. 

Hierin is de liefde van God aan ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon in de wereld gezonden heeft, opdat wij zouden leven door Hem. Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons heeft liefgehad en Zijn Zoon zond als verzoening voor onze zonden (1 Johannes 4:9,10).

↬ UpdateDeze blog verscheen voor het eerst op mijn andere blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.