27-03-2014

Lente laat zien dat ...

Opeens was de grauwe, troosteloze wereld bedekt met een bloementapijt. Opeens was de zon er weer. En op een zo'n lentemiddag vroeg mijn man: Zullen we ergens heen gaan? Ik zei ja en we reden met de auto naar de botanische tuin van Wageningen.
 

Vandaag bekeek ik de foto's die we toen namen. Lekker nagenieten. En ik dacht aan de quote, die ik vorige week ergens las:

Lente laat zien wat God kan doen met een vieze kleurloze wereld. 

Een geweldig gedachte om over na te denken toch? Het kan helemaal mis zijn in je leven. Het kan zijn dat elke nieuwe dag je bang maakt. Misschien ben je te moe bent om iets te doen. Geef de moed niet helemaal op. God zegt: Ik maak alle dingen nieuw.
 
 
Hij verandert de winter in de lente. Hij kan mijn last in een zegen veranderen. Ik besef dat al mijn inefficiënte wegen Hem niet uit de hand lopen. Het zou zo maar kunnen dat dingen die nu nog pijn doen, ooit een belangrijke schakel vormen in Zijn plan. Daar zal ik me dat echt over verwonderen!
 
The wilderness and the dry land shall be glad;
and the desert shall rejoice,
and blossom as the rose.
 

22 opmerkingen:

  1. So true! Spring is a wonderful season, and it should make us enthusiastic - in gratitude to God, who let us flourish. Spring has not yet come to Norway, but the day is light, and the snow melts abundantly. That is lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you for visiting my blog and your lovely comments. I enjoyed your photos and your visit to the gardens. Yes, God in his wonders does change the seasons and from Winter comes Spring!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Jedidja,
    What a beautiful comment, and yes God does make all things new. I love the iris, I have primroses growing mostly in my garden at the moment. Lovely post.
    God bless

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Such beautiful photos! Such beautiful words! What a blessing you are!

    I can almost smell the flowers, the earth, and the sunshine!

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The photos, thoughts and quotes all melt together into new hope, new life...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, het is super mooi in die tuin. Maar ook in het arboretum park. Ben je daar ook wel eens geweest?. Je komt echt onder de indruk. Van de schepping, door de Schepper.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amazing spring flowers and encouragement from God's inspiring words.
    Have a nice spring Jedidja:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful pictures and words! I'm so ready for spring!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Dit jaar sta ik extra stil bij de lente. Misschien komt dit door de prachtige dagen die we al gehad hebben. Dankbaar! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I wish I could have spring here :) I love your picture. It seems like you live in heaven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem3/29/2014

    Mooi hoor...ja fijn om te weten dat Hij altijd alles weer nieuw kan maken :-)

    Goed weekend...ik hoop 1 dezer dagen een brief te schrijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful, bright, and lovely! Thank you for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoera voor lente!
    Hoera voor vernieuwing!
    Hoera voor God die de schepping, jou en mij draagt.
    Gezegende dag!

    Liefs, Irene
    p.s. heb je al gezien dat er een boek van me komt? Houd mijn blogspot in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey! It has been a long, long winter here. The promise of spring is such a delight! Love your beautiful photos. God is so good to us to remind us that he makes all things new...isn't he? I've been missing you Jedidah! I am going to try to stay in touch now that I have found you again,......Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. What a lovely post and beautiful pictures!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love those delicate blossoms...beautiful just like you, my friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Such beautiful flowers, and words. I am waiting for spring flowers here!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze zin is weer een diepe: Het zou zo maar kunnen dat dingen die nu nog pijn doen, ooit een belangrijke schakel vormen in Zijn plan.

    Geweldig om dit inzicht van Hem te krijgen toch? Vaak moeilijk om dat ten tijde van de storm te beseffen, maar het is wel waar. Probeer dit echt te bevatten, zodat je ernaar kunt grijpen op momenten dat je het nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.