06-10-2021

Gods zonneschijn op mijn modderpad

Vroeg wakker. Daarom vroeg in het bos. Met mijn voeten in de modder keek ik omhoog en wat ik daar zag was zo apart: links allemaal wolken en rechts een stralend blauwe lucht. Ik besloot om rechtsaf te slaan en in de richting van het blauw te lopen. Hup, klimmen naar de Elsterkop (63 m.)

Zon achter de wolken
De blauwe lucht schemerde tussen de rechte bomstammen door. Maar de zon verstopte zich achter me, onder een roomkleurige wolkenlaag.

Inspirerende natuurwandeling

Als het dit maar niet is (irrationele gedachtes)
Ik wandelde maar voelde van alles in mijn lijf. Dat maakte me onrustig. Ik dacht: als het dit maar niet is en dat maar niet is. Echt vervelend. Vooral als je op zo'n moment niet door hebt hoe irrationeel die gedachten zijn. Ik vocht er tegen. 

Door een andere lens kijken
Na een paar kilometer stond ik aan de voet van de Elsterkop. Ik nam het zanderig pad naar omhoog. De regen had veel steentjes mee naar beneden genomen. Die lagen aan de zijkant van het pad. Halverwege de helling rustte ik uit op een boomstronk. Prachtig uitzicht! Ik maakte daar wat foto's en dat hielp. 

📷 Dan kijk je door een andere lens. 

Inspirerend natuurwandeling

Wie wint: de wolken of de zon?
Ik kreeg weer wat grip op mezelf. Het frappante was: in de lucht was ook een soort strijd aan de gang. Wie zou het winnen: die wolken of de zon? 

De zon heeft gewonnen
De zon heeft gewonnen! Toen ik de heuvel weer afliep, dwars door het heide veld heen, voelde ik het en zag ik het ook. Alles baadde in het licht. Ik stond stil onder een oude boom en maakte nog een paar foto's. Ik dacht: soms duurt het heel even, soms dagen of maanden. 

🌞 Maar de zon wint het altijd! 

Inspirerende natuurwandeling

Inspirerende natuurwandeling

Ik sneed een takje hei af met mijn mes, als herinnering aan deze herfstwandeling en liep de heuvel verder af, daarna links het bos in. Nu met de zon in mijn gezicht. Wat heerlijk. Midden op het modderige pad stopte ik om een berichtje in te spreken. En dat gebruik ik nu voor mijn blog:

Spraakbericht: Het is zo mooi in het bos. Ik loop terug naar mijn fiets en de zon schijnt tussen de bomen door in mijn gezicht. Overal zie ik de blaadjes opgloeien. Net feestverlichting. Omdat het waait verspringt het licht van het de ene boomtak naar de andere. Ik ben blij dat ik toch ben gaan wandelen.

 

🌞 Andere foto's van deze wandeling op mijn fotoblog

Inspirerende natuurwandeling

Modderige video
En dat het modderig was in het bos mocht de pret niet drukken. De zon scheen op mijn modderpad. Dat maakte me blij (ik zeg dat ook in de korte video hieronder).

Gods zonneschijn
Ben jij een gelovige en wandel je in duisternis? Dan deel ik Spurgeons boodschap met je over Gods zonneschijn. De Zon wint het altijd. Dat is ook een mooie boodschap om te onthouden, als je in het licht wandelt.

Wanneer de zon doorbreekt na een lange regentijd, is er een helderheid en frisheid in de lucht, die wij anders niet bespeuren. Vaak is het juist het mooiste weer, wanneer de regen ophoudt, de wind de wolken weggedreven heeft en de zon tevoorschijn komt om de aarde met haar stralen te verblijden. Met het door lijden geoefende hart van de christen is het net zo. Het verdriet duurt niet eeuwig. Na de stortregens van de tegenspoed komt langzamerhand weer de zonneschijn. Bedenk dit, gelovige! Na alle droefheid blijft er toch een rust over voor het volk van God. Zonneschijn zal over je ziel komen, wanneer al deze regen voorbij zal zijn.

🌞 Aanbevolen blog: Finding God in Sunshine

31 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel. Bedankt ook voor je reactie op mijn fotoblog.

      Verwijderen
  2. Ook bij jou zal de zon het winnen. Vroeg of laat. Have faith ❣️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zal geloven, vertrouwen. Dank je wel ❣️

      Verwijderen
  3. Dat laatste citaat doet me denken aan psalm 84:
    Trekken zij door een dal van dorheid,
    het verandert voor hen in een oase;
    rijke zegen daalt als regen neer.
    Steeds krachtiger gaan zij voort
    om in Sion voor God te verschijnen.

    Is niet helemaal dezelfde strekking, maar ademt een zelfde bemoediging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, is mooi. Ik hou van die Psalm. Is dezelfde bemoediging.


      Verwijderen
  4. De Zon heeft al overwonnen.🙃Alleen moeten wij nog vaak door de regen heen...😥Gelukkig mogen we wel regelmatig die Zon zien en..., bovendien weten dat Hij achter die regenwolken tóch altijd schijnt🌈😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij schijnt altijd (in Jezus). Want Hij is de afstraling van Gods heerlijkheid en de afdruk van Zijn zelfstandigheid. (Hebreeën 1:3)

      Verwijderen
  5. Hi Aritha, Yes the 'son', Jesus, has indeed won. For when there are clouds in our life they will pass by, but the son is there eternally. Lovely pics. I did leave a comment previously but it may not of shown up.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Brenda. I don't know why I can;t see you previous coment but is all OK.

      Verwijderen
  6. Heel mooi in beeld en woord. Dat spreekt mij wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou zelf van beelden (denk ik beelden). Bedankt voor het langskomen en reageren.

      Verwijderen
  7. Ah Aritha the "Son" does always win. Thank you so much for sharing this encouraging post. Your photos are so lovely friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thankfully the sun always wins. Malachi 4:2: "And unto you that fear my name shall the Sun of righteousness arise with healing in his wings; and ye shall go forth and leap like fatted calves". (Literally that will be Israel restored, but we can enjoy it now.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. David, thank you for your amazing comment wit Maleachi 4:2. Yes, we can enjoy it now and we are longing to see God "restoring Israel". He is doing that already, step by step.

      Verwijderen
  9. oh so lovely, thank you for taking us along. I really enjoyed it as it is rainy and gloomy outside today. Thank you and thankyou for visiting my blog last week. It is lovely to meet you. Enjoy your week and stay safe.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. “Het verdriet duurt niet eeuwig“ dat is zo mooi en waar…I love Spurgeon also, and my husband does also, but why do his words sound so much more beautiful in Dutch? Thank you for the beautiful and encouraging words. We all fight those intrusive thoughts that get in the way making dark threatening clouds, yet the Son (sun/ light/ truth) is always still there. ❤️👍🏼🙏

    BeantwoordenVerwijderen
  11. A beautiful and inspiring post!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thank you for visiting my Blog.

    God bless.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aritha this is a lovely post. There is only one winner, the (Son).Thank You Father for sending Your beloved Son, that we might have access to eternal life.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Aritha, I love your photos and your description of your walk. Blessings to you for such a fine post. John

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.