22-11-2019

KOSTBAAR

Op mijn knieën met mijn schrobborstel in mijn hand word ik zomaar blij dat ik weer schrobben kan! Ik heb nog een kleine bewegingsbeperking aan mijn schouder, maar ik kan eindelijk weer schrobben zonder pijn! En schrobben doe ik. Ik wil dat de vierkante tegels blinken in het lamplicht.

Die badkamer van mij. Zucht. Hoe ik ook schrob, ik krijg hem niet meer echt mooi als ik zou willen. Ik zie oneffenheden, scheurtjes, aanslag tussen de wandtegels.


Ik lijk op mijn onvolmaakte badkamer. Defecten in mijn lijf, donkere hoeken in mijn karakter. Ik staar voor me uit. Misschien lijk ik nog wel het meest op het vieze dekseltje van het douche-putje. Bah!

God denkt er anders over
Ho, zulke pessimistische gedachten gedachten wil ik niet hebben? Ik pak de borstel weer op en poets het vieze dekseltje tot het glimt. God denkt zo anders over mij, dan ik zelf denk. Hij heeft mij lief met een speciaal soort liefde. Het offer van Jezus aan het kruis is de basis ervan. Daarom schuil ik bij Hem en leg ik mijn negativiteit af. Ik koester in de wetenschap van Zijn liefde.

JIJ?
  • Jij? Je bent waardevol. Je gaat er voor ondanks al je verwarde gevoelens. Je bent aan het knokken om de zin van het leven te hervinden. Weet je wel hoeveel respect ik ervoor heb.
  • Jij, die te weinig energie hebt. Te weinig om echt te leven. Je maakt geen deel uit van de echt wereld. Dat zeg je zelf. Maar ik denk dat jij één van de kurken kunt zijn, waarop de wereld van nu drijft. Ga door in het bemoedigen van mensen, daar ben je sterk in
  • Jij, die je zo eenzaam voelt. Ik denk aan je. Je bent kostbaar. Je doet er toe. Ga op zoek naar de meest stabiele Persoon: Jezus. Hij kan je leven zoveel minder eenzaam maken. Of stuur mij eens een mailtje ...
  • Jij die rouwt om wat je verloren bent: een deel van je lichaam of een deel van je leven. Ik zou je heel voorzichtig willen omarmen. Alleen even een knuffel geven. Om te laten weten dat ik aan je denk. En bid voor mensen zoals jij.

JIJ bent kostbaar!

↬ Update: Deze blog verscheen voor het eerst op 12-01-2015. Wat is dat al lang geleden! Over Gods liefde heb ik dit jaar geschreven op mijn andere blog. Lees: Hoe lief heb ik jou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.