20-11-2018

ALS HIJ KLAAR IS MET BIDDEN

'Wanneer komt Jezus terug?' vroeg mijn man aan de kinderen. Ik verwachtte schouderophalen. Tot mijn verbazing zei de jongste heel stellig: 'Als Hij klaar is met bidden!


Wat mooi! 

Ik dacht na over zijn antwoord en bladerde mijn Bijbel door. Daar ontdekte ik inderdaad een tekst over het bidden van Jezus in de hemel: 

Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit. (Romeinen 8:34)

HIJ BIDT VOOR MIJ

De realiteit dat Jezus voor mij bidt! Ik voel me daar verwonderd over. Hij pleit voor mij in noodweer en in zonneschijn. Altijd!

Een soldaat kan sluimeren op zijn post, door vermoeidheid. Een piloot kan een blackout krijgen. Zelfs een moeder kan in slaap vallen als ze waakt bij haar zieke kind. Maar God is nooit uitgeput. Is nooit moe. Is nooit onoplettend. Wanneer ik oververmoeid ben; is Hij er voor mij en bidt. (C.H. Spurgeon)

JEZUS KOMT TERUG

Op een dag is Jezus klaar met bidden.
Dan komt Hij terug, zoals mijn jongste zei.


  • Verbaas jij je ook over wat kinderen zeggen? Niet alleen op spiritueel vlak maar ook over wat ze zeggen over dingen in het dagelijkse leven. Ze kunnen zo eerlijk en grappig zijn.

↬ Update: Deze blog verscheen voor het eerst op 12 november 2012 en werd op 20 november 2018 geactualiseerd. 

5 opmerkingen:

  1. Kinderen snappen vaak meer van God dan volwassenen! Prachtige opmerking en volgens mij de waarheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit mij helemaal bij Marja aan.
    Heb me ook al menigmaal verbaasd over opmerkingen van kinderen.
    Trouwens, mooi citaat van Spurgeon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rita. Ik dacht dat het van C. H. Spurgeon was. Ik had het er niet bij gezet in mijn oorspronkelijk bericht.

      Verwijderen
  3. Hi Aritha, A beautiful post here. You are so right about children. They speak the truth until adults teach them how to do otherwise. Thank you for sharing your blog and for your recent kind comment on mine. Best regards to you from Seattle! John

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.