13-10-2012

MOEDERHART KWETSBAAR ALS GLAS

Saint Thérèse de Liseux heeft eens gezegd:

The loveliest masterpiece of the heart of God is the heart of a mother.

Kwetsbaar als glas

De bovenstaande spreuk is mooi. Toch weet ik er geen raad mee. Mijn hart lijkt soms helemaal geen masterpiece. Het is kwetsbaar als glas. Vandaag moest ik een heleboel documenten doorlezen. Dat was nodig voor de overplaatsing van mijn zoon naar een ander tehuis. Mijn hart huilde toen ik las wat er de afgelopen jaren allemaal gebeurd is. Hoewel mijn man en ik complimenten krijgen over de opvoedkwaliteit in ons gezin doet het ronduit pijn als je een kind moet loslaten.

Mijn hart is gebroken.


The loveliest masterpiece of the heart of God is niet mijn eigen moederhart. Ik faal zo vaak als moeder in mijn doen en laten. Voor mij is het liefdevolle hart van Jezus Gods masterpiece. Bij Hem kan ik al mijn pijn kwijt. Mijn gewonde gevoelens. Zelfs mijn gebroken hart.

🙏 Geef me alstublieft de kracht om opnieuw te moederen met mijn hart.


En dit waren de leuke dingen vandaag:
  • Winterlaarzen gekocht met jongste dochter.
  • Samen ijs eten, met dochter, in de stromende regen
  • Mijn zoon, die met een houten zwaard belasting komt innen.
  • Andere zoon heeft lekkere taart gebakken.
  • Mijn man, die speciaal voor mij zijn versie van Amazing Grace speelt op de piano. 
  • Samen frites met mayonnaise eten.
  • Een begrijpende blik van mijn oudere dochter.
  • Een lege wasmand.

Wat waren jouw belevenissen vandaag?