05-07-2011

Brooddieet

Gisteren had ik mijn brooddag. Ik ben nu echt begonnen omdat ik gewoon serieus moet afvallen. Ik ben 1,83 lang en weeg 86,5 kilo. 


Slecht omgaan met je lijf
Wat ik voel: minder energie, gewrichtsklachten, ontevredenheid over mezelf, meer last van mijn darmen, hartkloppingen. En zeg nou zelf, hoe ik kan ik nou God verheerlijken met mijn lichaam terwijl ik er zo slecht mee omga? 

Bid, drink water, denk!
Een mooie blog http://glorifygodinbodyandmind.blogspot.com/ geeft als tips deze dingen om over na te denken voordat je gaat eten: 
  1. gebed
  2. water
  3. denk voordat je eet
Ik denk niet na
Ik denk helemaal niet voordat ik eet. Alles al in mijn mond verdwenen voordat ik er erg in heb: van gemberballetjes uit de deur van mijn koelkast tot cupcakes uit de Tupperwaredoos.


Mezelf aanpakken?
Het ging best goed gisteren. Ik at braaf volkorenbrood en dronk een opkikkertje. Tegelijk voel ik me moedeloos en heb ik het gevoel, dat ik het toch niet kan. Ik moet mezelf aanpakken en een nieuwe manier van denken aanleren nu het nog kan. Als er 8 kilo af  is, zal ik me gezonder voelen en vooral minder gewrichtsklachten hebben. 

Nieuw eetgedrag aanleren
En ja, nou moet ik eerlijk zijn! Later heb ik toch weer twee plakken ontbijtkoek gegeten. Daar baal ik nou van. Vroeger kon ik eten wat ik wilde en had ik zelfs ondergewicht. Nu moet ik nadenken voordat ik eet. Nieuw gedrag aanleren. 

Sorry voor dit klaagblogje.

2 opmerkingen:

  1. O, wat een herkenning, ik ben zaterdag begonnen. mentaaldieetplan doe ik (wel aangepast aan eigen voorraad), samen met 2 schoondochters en een vriendin van een van hen. 'k Ben even lang en weeg evenveel (1 m 78, en ruim 85kg) Brooddieet deed ik vroeger, is best goed te doen!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jedidja

    Ik ben ook van maat 44 naar 40 gegaan. Het beste werkte bij mij toch dat Sonja Bakker dieet. Ik denk dat het komt omdat het vol te houden is door de variatie. Er zijn heerlijke recepten. Maar rond de operatie van Wim kwam het in de slof. Dus ben ik weer even streng voor mezelf. Maar iets anders wat ook heel goed werkt is een hobby zoeken die bij je past. Soms is er een hele middag voorbij als ik bezig ben zodat ik zelfs mijn tussendoortje vergeet. Ook is mijn cholesterol gehalte weer goed gekomen. Ik eet veel fruit, heerlijk en omdat ik niet van vis houdt neem ik visolie capsules en vitamine E.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.