24-01-2014

VANDAAG ZORGT GOD

Gisteren voelde ik me zomaar opeens onzeker en extreem bezorgd. Somber ging ik naar bed. Maar ... vandaag recht ik mijn schouders want ik herinner me de herderspsalm en zeg tegen mezelf: Weet je het nog?
 
Goedheid en goedertierenheid zullen mij volgen,
al de dagen van mijn leven. (Psalm 23:6)

 

Hij zorgt voor me. 
Serieus. 

In goede dagen. In moeilijke dagen. In gezondheid en ziekte. Op een trouwdag maar ook op een rouwdag. Zelfs in het donkere dal van de schaduw van de dood. Al de dagen van mijn leven.
  
Zijn goedheid en goedertierenheid volgen me. Dat betekent niet dat ik het nooit moeilijk heb maar wel dit: juist toen mijn huis en leven op z'n kop stond gaf God me wat ik nodig had. Zijn weg ging tegen al mijn wensen en dromen in. Toch was Hij nooit dichterbij dan toen. Kijk ik achterom, dan zie ik dwars door mijn weg van verdriet en pijn een ander spoor lopen: die van Zijn goedheid en liefdevolle trouw. 

Waarom was ik gisteravond dan zo bezorgd en onzeker? Ik zeg nu tegen mezelf: Gisteren is geweest, morgen komt nog en vandaag zorgt God.

Als je nou zo kostbaar voor de Heere bent,
dat Hij zijn leven voor je heeft gegeven.
Zal Hij je dan verwaarlozen of vergeten?
Dat zal Hij niet doen.

28 opmerkingen:

  1. nou, dat had ik nu net even nodig (die pakkende titel), van moedeloosheid op de bank gezakt, terwijl ik nog zoooooveel moet doen en het niet overzie.
    Ga snel weer beginnen, dit geeft mij weer moed!
    Groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is trouw en blijft altijd Dezelfde! Een heerlijke wetenschap.
    Mij gaf deze week de wetenschap moed dat God 'in control' is. Dat Hem nooit iets uit de hand loopt en Hij het hele aards gebeuren vast in handen heeft. Hem zij de glorie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Huis op z'n kop: dat stukje; heel herkenbaar.
    En wat mij deze week moed heeft gegeven... lees je nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopeful that you have given all your worries and anxieties to Him today sweet friend! Sometimes we need to just stop worrying and struggling to figure it all out, slow down and find rest and restoration from our loving Father. There is no higher place to look than to the Lord!

    Blessings Jedidja!
    Have moved to another new spot; hope this one will be home for good!! :)
    Blessings and love! Denise
    http://refinemelord.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Jedidja, hoe graag ik het ook wil, hoe hard ik e rook aan werk, het gevoel van moedeloosheid, angst en niet gehoord te zijn bekruipt mij ook als ik het toelaat.

    Wat fijn dat jij je gevoelens zo mooi met lezers deelt. Je boodschap herkenbaar en tegelijkertijd bemoedigend en steunend.

    "Be not afraid, I go before you always, come follow me" een lied die ik uit mijn leven in New Zealand mee hebt genomen en altijd nog in het Engels door mijn hoofd speel, geeft mij op zulke momenten ook weer moed.

    En voor jou een zegen die ik op mensen ( volwassenen en kinderen) uitriep als de gelegenheid zich daarvoor voor deed.


    May the Lord God guide you, bless you and keep you in the palm of His hands today and all the days to come.

    liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a lovely post! God is taking care of us, even during the hard times.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! En wat kan God juist als het moeilijk is op zoveel manieren dichtbij je zijn! Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It is so wonderful to remember that God cares. He loves us and is right by our side! We can trust Him to never let us go!

    Blessings to you, Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Jedidja,
    yes it is wonderful that we can cast all our cares upon Him. I can not imagine being without Him.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt,had dit juist op dit moment nodig,nu ik denk dat ik niet alle ballen hoog kan houden,

    Lieve groeten,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, de Heere kan, als wij het allerminst verwachten, helpen.Dat staat zo mooi in het huwelijks formulier. En dan te bedenken, dat we het niet verdienen. We vergeten Hem, dagen zonder getal. En toch is het dan. EBEN HAEZER.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een support, dank je wel voor het delen. Fijn weekend .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi! So glad you found your hope refreshed in Christ! I found you via the Weekend Brew link up.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeker weten! Zijn goedheid houdt NOOIT op!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It's so comforting to know my God cares for me, no matter how I may feel. Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HI Jedidja ~ Beautiful post. Our God does indeed take care of us. Through it all! So thankful for His goodness and mercy.
    Blessings...Chelle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What an encouraging post to read this morning! He DOES care for me--and you!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Isaiah 5:20:

    "Woe unto them that call evil good, and good evil; that put darkness for light, and light for darkness; that put bitter for sweet, and sweet for bitter!"

    What encouraged me this week, and which encourages me all the time, is that I am obviously considered trustworthy. Wisdom given me, and poems given me, shows this to be the case. I am righteous. And the feeling being righteous gives confidence.

    Have a nice week! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi Jedidija, Ik werd geraakt door een engelse tekst:
    Sometimes loneliness is God's cry for friendship time with you.
    De kinderen waren allemaal op pad en ik zat wat alleen en deze tekst spoorde me aan Gods nabijheid te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Anoniem1/26/2014

    Ook ik heb dat nare gevoel wel eens, gewoon niet te verklaren.
    Maar weet ook wel dat het nergens voor nodig is.
    Ik hoef niet bang en angstig te zijn, want God is met mij. En als God vóór ons is,......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. (Matteüs 11:28 NBV) Aan deze uitnodiging van Jezus gaat een gebed vooraf. Hij dankt daarin Zijn Vader, dat Hij de dingen aan eenvoudige mensen onthult en niet aan verstandigen en wijzen. Waarom? Ik denk dat de verstandigen en wijzen het veel te druk hebben met zelf alles willen begrijpen en regelen in plaats van de boel uit handen te geven!
    Kortom: laat de boel lekker de boel en blijf vooral eenvoudig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi Jedidja - I came over from Lisa's comment box. Your note for her struck me. The passage you quoted from Psalm 23 was the theme of our women's retreat last weekend - it's about God's favor that will follow us - surely goodness and mercy... all the days of our life. Blessings on your day...

    Lidia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Very true! We can always trust in His love for us.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. This struck me today as I am in a place of distress the last 2 years. Our family is under a spiritual attack, and the evil one down not want to let up. The truth is though, underlying the trials and pain, that Jesus knows our needs and is leading us every step of the way. His love reaches to the heavens and His faithfulness to the skies! How great is the love the Father has showered on to us! Thank you for affirming that truth! Love you!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beautiful reminder! Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Kostbare blog, eentje om te bewaren of uitgeprint op te hangen. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw. Ik zeg alleen maar even wauw. Jouw blog is echt een zegen, iedere keer weer. Ik hou van de beloftes uit psalm 23. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Anoniem3/02/2014

    Mijn oog valt op een tekst op Pinterest:
    My flesh and my heart may fail, but God is the strength of my heart and my portion forever.
    En dat is precies wat ik nodig heb!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.