11-01-2013

Ik kocht mooie witte letters

Al een tijdje volg ik EvieJo's blog: Climbing the Mountains Zij is een lieve, openhartige vrouw. In mijn zijbalk heb ik het woordje Hoop geplaatst. Dat ik dit woordje koos voor mijn-woord-van-het-jaar, heeft alles te maken met EvieJo's blog. Op een dag rond kerst las ik dit bij haar:

If we have the ungraspable hope, we have full knowledge that the things that we hope for in the future are real even though they do not physically exist.

Antwoorden verwachten
HOOP betekent dat ik antwoorden verwacht op al die gebeden, die zijn opgezonden tot de Vader door onze Middelaar Jezus Christus.
 
 
Ik kocht witte letters
Ik kocht mooie witte letters, die ik voor mijn raam zette. 

Kerst. Ik miste mijn kinderen, die niet thuis waren. Ik kreeg griep. Toch stond het woordje Hope voor mijn raam. Ik keek ernaar en bedacht dat juist dit kleine woord zoveel voor me betekent! Er zijn situaties in mijn leven, die ik niet naar mijn hand kan zetten. Ik kan het donker niet licht maken. Ik kan de gedragsstoornis van mijn zoon niet genezen, ik kan de tijd niet terugdraaien en het beter doen dan toen. Ik kan geen mensen terug brengen uit de dood, ik kan mijn ooms leukemie niet tot stilstand brengen, ik kan het verouderingsproces van mijn ouders niet stilzetten. Ik kan mensen niet uit hun slachtofferrol halen. Verbroken relaties zijn soms niet in korte tijd te helen, en verdriet is onmogelijk weg te poetsen.

And so, Lord, where
do I put my hope? My
only Hope is in you!

De warboel in Gods handen leggen
Hoop betekent dat ik antwoorden verwacht op al die gebeden, die zijn opgezonden. Ik denk dat het goed  is, om toe te geven dat ik pijn lijd, of  soms boos ben op God. Bij mij was het zo'n puinhoop vanbinnen, dat ik het gevoel had, dat het allemaal nooit meer goed zou komen. Tot ik op een dag die hele warboel in Gods handen legde en ze daar ook mocht laten. Dat is precies wat hoop voor mij inhoudt. Het leven is niet volmaakt maar Jezus wel en Hij kan al die touwtjes ontrafelen. Hij neemt de scherven van mijn leven, de onvolmaaktheden en gebruikt ze om mij hoop te geven.


Een nieuw begin
O God,
Wat moet ik doen?
Ik ben aan het uiterste einde
van mezelf.
Prachtig mijn kind!
Maak nu een nieuw begin
met Mij
 
Ruth Harms Calkin



Zie je mijn witte letters: Hope?

41 opmerkingen:

  1. Wat een mooi blogje, en al heb ik er nooit zó bewust bij stil gestaan: wat is het eigenlijk een prachtig woord, HOOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vertrouwen. Dat is mijn woord voor de toekomst.
    Ik wil het altijd maar zelf doen,en dan loop ik zo vast.
    Maar als ik echt op Hem vertouw en het overgeef aan Hem dan komt het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem1/11/2013

    Whow wat een prachtige blog. Hoop is inderdaad een geweldig woord.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo krijgt het woord hoop een enorme dimensie. Mooi om je daar een jaar lang op te richten.
    Voor mij is het woord Gemeente dit jaar erg belangrijk.
    Met onze kleine huisgemeente besloten we te stoppen en nu zijn we met elkaar aan het kijken hoe we nu verder zullen gaan....dus dit jaar voor ons:God's weg naar een nieuwe Gemeente.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ik dit lees zit ik na te denken over het woord "hoop" dat gaat toch wel dieper dan ik dacht ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello my dear friend. I think as we get older we begin to feel like everything is hopeless.... when really we need to know, we are one step closer to Heaven. To going home to where, there are no more tears, no disease, no fear, no worry, and nothing bad... How wonderful is that. So look up and smile, God holds you in the palm of his hand, you are his and you are special. Hope, yes, we are full of hope and its a wonderful word for a faith that gives so much. Much love from Crystal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hope is wonderful. I love the letters in the window.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat dat kleine woord zo groot voor jou ( en anderen mag zijn). Wat een rust geeft dat heh, als je de zorgen uit handen mag geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi Blog, Aritha. Hoop en Vertrouwen waren mijn woorden van het afgelopen jaar. Dit jaar sta ik stil bij hoe groot en indrukwekkend God is.
    Mooi zoals je dat woord 'HOPE' in je vensterbank heb staan. Zouden wij allemaal als christen eigenlijk wel kunnen doen.
    Ik vind dat echt een hele mooi boodschap.


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je stukje raakt me (alweer).

    'Toegeven dat je pijn lijdt (om al die gebrokenheid), het bij God brengen, het bij God laten. Die tekst uit salm 39, en dat gedichtje onderaan.'

    die woorden wil ik onthouden. Misschien schrijf ik ze vandaag wel in mn dagboekje. (ik heb weer es gewoon een dagboekje, om gewoon met pen op papier te schrijven:), ik vind het héér-lijk).

    Mijn woord voor dit jaar is: vertrouwen. Kinderlijk vertrouwen. Niet op mensen, maar op God en al Zijn woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kinderlijk vertrouwen vind ik ook een heel mooi thema zeg.

      Verwijderen
  11. Anoniem1/11/2013

    Hope is my word for this year, but you already know that, don't you? At first I thought it was just for Christmas. Resting in His Hope. God is already opening doors.
    I love you Jedidja, through God you are an inspiration!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love that you have a visual aid to serve as a daily reminder for inspiration. Blessings to you in this new year, my friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hope- what a good word to cling to this year. Because it can get us through whatever trial we are going through.
    I like visual reminders too, I have them around my home so that when I see them, I remember.
    Blessings to you friend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Alecia. I saw you found my fb-pagina. Thanks for liking the page. Thats so funny. I enjoy it!

      Verwijderen
  14. Thank you for your encouraging words again!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat laatste gedicht vind ik echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoop is een prachtig begrip. Mooie blog.
    Liefde wil ik dan ook wel noemen, als ik mag.
    Meer liefde voor degenen van wie ik hou, voor degenen die om me heen staan, ja ook voor degenen die ik niet zo erg mag, voor hen die mij soms pijn doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja! ik zag ze vanmiddag toen ik langs fietste. Erg opvallend staan ze daar. Je zult er misschien wel eens vragen over krijgen, is dat even de bedoeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I like the white letters. People need hope, the substance of things hoped for yet not seen. At work I hope that I can give people real hope through the Gospel, although I have to do it carefully.

    I still struggle with my thoughts and doubts about church and all its programs. Mostly I struggle with the reaction from some of the people at our church - people I thought would understand. But I have HOPE - that God will use even this, my messy confusions, for His glory and our good.

    Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank je wel voor dit blogje! Moed is een woord wat veel in mijn gedachten is de laatste tijd. Vanmorgen voelde ik mij moedeloos, toen bad ik en God gaf mij moed. Hij zei als het ware: Richt je op mij en niet op de omstandigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love your honesty Jedidja, God expects us to always be honest about our feelings, and about our situations...we can not always turn the dark into light, you are so right about that, but Jesus, is our light, and we need not remain in darkness ourselves in spite of our situations...A mother's heart always prays for her children, and God always hears and waits for our children to seek Him, but having their own free will, this can be such a battle! Keep praying...and HOPE is a good word...love how you have displayed it in your window for all to see!
    My word for this year is JOY!
    ~God bless you, my dear friend~ Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Lisa. I am glad with your comment. And all the others.

      Verwijderen
  21. Mooi, hoopvol, dankjewel! Ik vind het laatste gedichtje ook zo treffend...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jedidja,
    Hello, dear friend in Holland! I saw you linked up your site on the Deep Roots at Home page, and I am so glad to 'meet' you now on YOUR blog. I love what you are doing here on your blog(loved your post on HOPE)and HOPE we can follow each other to be a mutual blessing in the Lord ~ It is so much fun and encouraging to get to 'know' new like-minded gals! Thank you for commenting several times on Deep Roots at Home and was so blessed by your coming to visit! Grace and peace...PS I 'Liked' your fb page!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Jacqueline, I like your blog/site! Thanks for your visit here!

      Verwijderen
  23. It is always good to be reminded to hope in God no matter what is happening in our lives. We find hope in God in every difficult situations and can find the beauty in the midst of suffering.
    Have a nice Sunday dear:)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoop vind ik prachtig maar ik wil zeggen Vertrouwen.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Witte woorden zullen nooit meer hetzelfde zijn.
    Misschien is nog 'hope' voor mij in de nabijgelegen winkel.
    Ga toch even kijken vandaag. Beetje 'hope' kan geen kwaad.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Anoniem1/14/2013

    Ik blijf ook dit jaar weer bij mijn favoriete quote:

    I know God will not give me anything I can't handle.
    I just wish that He didn't trust me so much.

    ~ Mother Theresa ~

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hope is a beautiful word and is made possible in Christ. We sometimes sing a song, "My hope is built on nothing less, Than Jesus’ blood and righteousness; I dare not trust the sweetest frame, But wholly lean on Jesus’ name."

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Anoniem1/15/2013

    Beautiful post! The Lord has constantly told me the word "trust". Which would be an awesome thing to put on my wall. I also love the scripture, "See, I have engraved you on the palms of my hands; your walls are ever before me." - Isaiah 49:16 Which lifts me up to know Jesus is always thinking about me, watching over me, and loving me unconditionally. He even comes to visit me when I don't even ask Him too so I know our relationship is blossoming. The greatest reward is to tell God what is on your heart whether it is fears, anger, hurts, or love to express. God knows our hearts already so we minds well tell Him anyway! Blessings Jedidja <3

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtig stukje.
    Ook het laatste gedichtje. Precies waar ik mee worstel.
    Dank voor deze mooie woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, you know that's my favorite word. Praying God shows you lots of things that do with the word HOPE in 2013!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Anoniem1/15/2013

    Beattiful words, and I love your photo

    Blessings,Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Interesting post. I really like it.
    Super blog. Yours. ^ ^

    Have a nice day. ;)
    + Welcome to my blog.
    If you want to put it in your followers.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie prominente plek heeft dat woordje gekregen bij jouw raam. Ja, er zijn veel dingen in het leven die we niet kunnen 'controlen', waar we geen grip op kunnen hebben. Dingen die we niet kunnen veranderen. Dat kan best frustraties oproepen en boosheid. Dat is niet zo raar, alleen moeten we er niet in blijven hangen, maar het aan de voeten van God brengen. En belijden dat je soms ook boos kan zijn op God, is nog altijd beter dan boos zijn op God en afstand van Hem nemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.