05-02-2019

NEEM ME MEE NAAR DE ROTS

Vandaag was deze tekst aan de beurt om over na te denken in mijn studiegroepje op Facebook:

Bezwijkt mijn lichaam en mijn hart, dan is God de rots van mijn hart en voor eeuwig mijn deel. Psalm 73:26



Ik schreef op wat ik ontdekte tijdens mijn studie en las daarna de andere stukjes van de anderen. Hoe mooi is het om zo van gedachten te wisselen! De één komt van uit die hoek en een ander deelt een persoonlijke ervaring. Toen ik klaar was bekeek ik wat oude berichten op Kostbaar en kwam ik er een tegen die mooi bij mijn Bijbelstudie van vandaag past:


Neem me mee naar de Rots

Soms lees je iets verrassends. Iets dat je wilt onthouden. Jacqueline deelde deze quote met mij en ik wil hem op mijn beurt graag aan jullie doorgeven.
Believe God's love and power more
than you believe your own feelings and experiences.
Your rock is Christ,
and it is not the rock that ebbs and flows
but the sea.
Alles wat ik meemaak heeft invloed op me. Mooie dingen maken me blij. Zoals het moment dat mijn zoontje in mijn oor fluisterde: 'Ik zou wel heel lang met je willen knuffelen. Je bent zo lief.' Daar werd ik blij van. Maar later zag ik verschrikkelijk dingen op het nieuws en voelde ik me gelijk al weer verdrietig worden. Heen en weer geslingerd.

De spreuk van Jacqueline bracht me op de goede plek. Er is houvast in de stormen van het leven. Houvast in Jezus. Hij is mijn Rots. In Hem vind rust en vaste grond onder mijn voeten in alle seizoenen van het leven. Ook veiligheid. Niet door de afwezigheid van gevaar maar door Zijn aanwezigheid.


Dit is waar ik me in oefen als ik 's-nacht niet slapen kan. Of  als  ik wakker schrik met angst. Ik oefen mijzelf om mijn ogen op God te richten.

Hoor, mijn God, hoe ik roep,
luister aandachtig naar mijn gebed.
Ik roep tot U van de rand van de aarde,
mijn hart gaat het begeven;
neem mij mee naar de Rots daar ver boven mij.
U bent toch mijn Schuilplaats,
mijn Bastion tegen elke vijand.

↬ Update: Deze blog verscheen voor het eerst op 18 februari 2014 en werd op 5 februari 2019 geactualiseerd. Mijn zoon fluistert nu niet meer zulke lieve dingen in mijn oor maar we houden nog steeds veel van elkaar.

3 opmerkingen:

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.