25-10-2018

NIEUWE TOEWIJDING AAN JEZUS

Gisteravond, toen het buiten al donker was, zaten mijn zoon en ik lange tijd samen bij het haard. Het was heel gezellig. Opeens zei hij:
Kijk mam, nu is er nog maar een heel klein beetje vuur in de haard. En een heleboel rook. Het gaat uit.
Dat was zo. Na twee uur was het haardblok zo goed als opgebrand. De gouden gloed was weg. Het werd killer in de kamer. 

nieuwe toewijding aan Jezus

Moeilijke dingen kunnen het vuurtje van mijn geloof uitdoven. Dan zie ik alleen nog een sliertje rook. Meer niet. Gelukkig zegt Jezus, dat Hij de uitdovende vlaspit niet zal uitblussen. 
Het geknakte riet zal Hij niet breken en de walmende vlaspit zal Hij niet doven, totdat Hij het oordeel uitvoert tot overwinning. En op Zijn Naam zullen de heidenen hopen. (Mattheus 12:20)

IK WIL DICHTBIJ HEM ZIJN

Maar tegelijkertijd geeft het me geen toestemming om lijdelijk achterover te leunen. Als ik meer rook dan vuur ben, reflecteer ik Christus dan nog wel? Straal ik iets uit van Zijn liefde?

Ik verlang naar nieuwe toewijding. Ik wil dicht bij de Heere Jezus zijn en vanuit Hem leven want Hij is:
  • mijn God
  • mijn Bron
  • mijn Redder
  • mijn Helper
  • mijn beste Vriend 
  • mijn ... 

nieuwe toewijdinng aan Jezus

Het is herfstvakantie in onze regio. Ik kom tot rust en neem bewust de tijd om me opnieuw aan God toe te wijden. Bij Hem vind ik die ECHTE rust. Ik nader tot God en fluister in mijn hart:

Heere Jezus, U hebt het beloofd, dat U de walmende vlaswiek niet uit zou blussen en het gekrookte riet niet verbreken zoudt; houd dan Uw eigen genade in mij in stand en geef mij niet over aan mijzelf; ik zal er U de eer voor geven! (vrij naar Richard Sibbes)

DE GLOED VAN ZIJN LIEFDE

O, de herfst is zo mooi. Ik houd er van om onder de bomen  te lopen, alsof ik onder een poort van goud wandel. Nog mooier is het om me om te warmen in de gloed van Zijn zondaarsliefde. Dan laait mijn vuurtje voor Hem weer helemaal op!

Wat verlang ik naar nieuwe toewijding aan Jezus.

nieuw toewijding aan Jezus

  1. Geniet je van dit seizoen?
  2. Lukt het je om innerlijke rust te vinden?
  3. Wat kun je veranderen om met meer toewijding God te zoeken?
  4. Lees ook: Wanneer de stekker er niet in zit

  Update: Deze blog verscheen voor het eerst op 23 oktober 2013 en werd op 25 oktober 2018 geactualiseerd met nieuwe plaatjes. Ik  paste ook de tekst aan.

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vergelijking, ook in dat andere stukje met die lamp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet denken aan wat ik ooit las: in de stilte zal je Zijn stem horen. Dat gaat wel op voor mij. De stilte. Heerlijk! Het helpt je te focussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vind je de stilte fijn? Ik ook wel. Maar niet altijd. Stil is soms erg stil.

      Verwijderen
  3. Dank je Aritha, een heerlijke bemoediging op de vroege ochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blog, ook al heb je 'm al eerder geplaatst, soms zijn de woorden tijdloos. Ik hou van de stilte. Als ik in mijn dagboek schrijf, praat ik met God... ik heb ontdekt dat dat mijn liefdestaal voor Hem is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik echt mooi. Dank je wel. het is een prachtige liefdestaal. Ik begrijp dat helemaal.

      Verwijderen
  5. Mijn Verlosser, mijn Kracht en Schild, mijn mijn Koning en Heer, en nog veel meer Mijn Alles in Al

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.