10-06-2021

LES VAN DE BOOM (2)

Ik liep langs een boom met een oranje streep op zijn stam en ik wist gelijk: deze boom beleeft zijn laatste lente. Hij stond niet zo mooi rechtop. Hij had een lelijke stam. Maar terwijl de andere bomen helemaal kaal waren leek deze boom wel licht te geven. Betoverend spel van zonnestralen op de frisgroene blaadjes. 

Lichtgevende boom

Ik maakte een paar foto's van de boom. Lijkt het niet net of hij licht geeft? Ik vond dat zo speciaal! Het was geweldig om te zien. 

Inspirerende boswandeling

Uit mijn dagboek:
26 april

De boom die ik vanmorgen zag stond niet meer zo mooi rechtop en zijn bast voelde bobbelig aan. Misschien heeft hij een ziekte. Maar ik zag wel frisgroene blaadjes aan zijn takken en dat terwijl alle andere bomen nog kaal waren. Ik dacht aan Psalm 92: “Zij zullen in de ouderdom nog vrucht dragen, fris en groen zullen zij zijn om te verkondigen dat de HEERE waarachtig is; Hij is mijn rots en in Hem is geen onrecht."

Een bloeiende christen is een groeiende christen. Hij heeft een hechte relatie met God en groeit daardoor in genade en in de kennis van onze Heer en Heiland Jezus Christus; hij wordt steeds meer overvloedig zowel in de actieve als passieve vruchten van de Geest

Please, geen oude mopperpot

Lieve Heere, laat me mooi oud worden. Laat me vruchten voor U voortbrengen en niet verdorren in mijn geloof. Geen oude mopperpot maar iemand die licht geeft. Waar dan ook. Wanneer dan ook.

Inspirerende boswandeling

Veilig in Gods hand

Ik bekijk mijn foto's nog eens goed en ik bedenk: als mijn leven als een boom is, dan is mijn boom in Gods hand. Het einde van mijn leven wordt niet bepaald door het scherpe bijl van het lot; maar door de hand van liefde. Ik zal geen moment voor mijn tijd sterven. Ik ben ook niet bang dat Hij me hier te lang laat staan.

Mijn gebed tot de God van mijn leven:

In Uw hand beveel ik mijn geest;
U hebt mij verlost, HEERE, 
getrouwe God!

Inspirerende boswandeling

Stilletjes hoop ik dat de boom nog niet gekapt is. Dat hij de wandelaars fijne schaduw mag geven op warme zomerdagen. Beter dat hij in de herfst gekapt wordt. Of in de winter.

Staat hij er nog?

Ik zal de volgende keer kijken of hij er nog staat. Ik hoop het. Dan maak ik een foto. Beloofd is beloofd.
--

🎧 Meine Zeit steht in deinen Händen
🌲  Les van de boom (deel 1)

16 opmerkingen:

  1. Nice post Aritha, I enjoyed reading it. Have a wonderful evening.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig blog, Aritha!
    Ik heb iets met bomen, dus ...
    En die foto’s ervan, wauw, zo veelzeggend.
    Raakt mijn hart.
    Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve reactie. Ik heb dat ook vaak als ik iets bij jou lees.
      Zelfde leeftijd, zelfde dingen.

      Verwijderen
  3. That is a lovely tree even if it seems it is coming to its end.
    A lovely post.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful light from your tree and from the words in your post and from your heart!!
    Amen! God`s word is a tree of Life for all who take hold of it and all His paths are peace!!!(paraphrased from memory!) Much Love and blessings dear Aritha`!❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schitterend Aritha, zowel de foto's als je verhaal. Ja, ik zie het licht ook. Ik denk dat de oranje streep betekent: Niet kappen! Boom met een belofte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blog en mooie foto's Aritha. Niet mopperend oud worden, dat mogen we best bidden ja! Een licht zijn, nog fris en groen, waarom niet. Ik moet denken aan Psalm 1.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man zei ook al, weef psalm 1 erdoor heen. Maar eigenlijk zit ie er al in.

      Verwijderen
  7. Wat een prachtige foto's weer Aritha. Mooi hoe je jouw gedachten met ons deelt! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yvonne, de natuur is zo mooi. Ook oude bomen. Toch?

      Verwijderen
  8. I'm so happy that I "rediscovered" your blog. And you mine. God bless you. yes, it is great tot connect again.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bomen zijn als mensen en geven ons ook een boodschap mee met daarbij veel lessen als je hen goed zal bekijken. Veel over hen ook geschreven als een ode aan hen allen. Vond jou schrijven en fotografie ook erg mooi. Het is soms alleen erg jammer dat vele mensen een boom niet waarderen zoals deze is en dat is ook helaas vergelijkbaar met een mens. Zelfs een oude kromme boom kan vreugde geven aan de natuur en aan ons leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.