08-05-2021

REGEN DIE ZEGENT

Uit mijn dagboek
19 april

Ja hoor, het regende vanmorgen. Ik ben zo blij voor de tuin. Want zonder regen is er geen groei mogelijk. Dan wordt het een dorre boel.

Christelijke bemoediging

Dat geld ook voor het tuintje van mijn leven. Wat kan het allemaal vruchteloos aanvoelen. Mijn glas half leeg. Mijn vreugde weg.

Uit mijn dagboek
24 april

Ik lees vandaag terug wat ik geschreven heb. Droge boel soms. Maar ik ben door de genade van God wat ik ben: Zijn geliefd kind. En omdat Zijn goedertierenheid* eeuwig is komt er op Zijn goede tijd verfrissende regen. 

Ik zal de regen op zijn tijd doen neerdalen. Regens van zegen zullen er zijn. Ezechiël 34:26

Christelijke bemoediging
Mijn boerenjasmijn 
7 mei

Vandaag liep ik na de regen even de tuin in. Wat een schrik: mijn arme boerenjasmijn! Ik heb hem nog maar pas geplant en de regen heeft hem niet bereikt. Komt dat omdat de wind de andere kant op stond? Ik heb mijn blauwe tuingieter gehaald en gaf hem een flinke plons water.

Wij lijden, in meerdere of mindere mate, onder de voortdurende omstandigheden. Misschien hebben we door onze wisselvalligheid en veranderlijkheid het verdriet in deze wereld zelfs groter gemaakt. Maar nooit, zelfs niet één ogenblik, heeft God de liefde waarmee Hij ons van alle eeuwigheid liefgehad heeft, teruggetrokken. Nooit heeft Hij iemand verlaten of vergeten die haar vertrouwen op Hem gesteld had. Susannah Spurgeon


Geest en Zegen

Ik zeg het nog een keer: God is een betere Tuinman dan ik een een tuinvrouw ben. Bij Hem werkt alles perfect samen: Geest en Zegen. Hij weet me overal te bereiken. Zelfs als ik het gevoel heb dat ik op het meest onvruchtbare plekje ter wereld sta.

Christelijke bemoediging

Gods wijsheid

Ik wil deze vertrouwelijke omgang met Jezus nooit missen. En als mijn tuintje tijdelijk droog is, weet ik dat Hij al onderweg is. In Zijn wijsheid weet Hij het goede moment om die te begieten. Zoals het in de Bijbel staat:
Ik zal de regen op zijn tijd doen neerdalen.
Regens van zegen zullen er zijn.
📔 Regens van zegen
🎧 How precious is your lovingkindness*

14 opmerkingen:

  1. Praise God that Jesus Christ is the Living Water! Thank you for the beautiful post. God bless,
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laurie, thank you for visiting my blog again. Praise the Lord, we can drink of Him as the living water every day!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Thank you so much for taking time out of your day to drop by.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Glad you was here to read my post. Thank you so much ❤️

      Verwijderen
  4. Acts 3:19: "Repent therefore and be converted, for the blotting out of your sins, so that times of refreshing may come from [the] presence of the Lord ..."
    God bless you.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks David, do you think that we are living under the times of refreshing? The times of the gospel, the reign of the Messiah?

      Verwijderen
  5. Mooie gedachten heb je verwoord. Het is nu heel groeizaam weer! Merk je het al?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt. Mijn zonnebloemen schieten hun potjes uit. Ik heb ze nog niet in de tuin gezet. Maar dat ga ik zo gauw mogelijk doen.

      Verwijderen
  6. Bemoedigende gedachten! Ik moet ook denken aan de tekst uit Psalm 126: 'Wie met tranen zaaien, zullen met gejuich maaien. Wie het zaad draagt en dat zaait, gaat al wenend zijn weg; maar hij zal zeker terugkomen met gejuich, en zijn schoven dragen.' (HSV) Toen ik een paar jaar geleden een sombere periode had, werd ik zo bemoedigd door deze tekst. Ons stukje grond kan onvruchtbaar lijken, maar we mogen oogst verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Toch oogsten. Heel mooie dat je dit deelt. Ik las ergens dat als je huilt, het de juiste tijd is om te zaaien. Je wilt immers niet dat de grond te droog is. Het zaad dat in de tranen van groot verdriet is geweekt, zal des te sneller opkomen.

      Verwijderen
    2. Wat een mooie aanvulling, dankjewel!

      Verwijderen
  7. Hi Aritha,
    yes God knows the time and the way, and He is forever in us guiding us down the right path, at the right time. God bless.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.