02-01-2021

GEEN DEKEN ZO WARM

 

In vrede zal ik gaan liggen en weldra slapen, want U alleen, HEERE, doet mij veilig wonen. Psalm 4:9
Psalm 4
Ik las vanmorgen psalm 4 uit C.H. Spurgeons: De Psalmen Davids. 

Psalm 4

Eén citaat vond ik zo mooi. Ik deel het hieronder:

Een gerust geweten is een heerlijk gezelschap. Hoeveel van onze slechte nachten zijn niet te wijten aan ongeruste en verwarde gedachten! Zij, die door het geloof in slaap worden gewiegd, genieten een verkwikkende slaap. Zij slapen gerust. Geen kussen is zo zacht als een belofte, geen dekens zo warm als de verzekerdheid van Christus' liefde  

Soms twijfel ik
Gods liefde is een ongelofelijk mooi genadegeschenk. Soms twijfel ik. Dan denk ik: heeft God mij  lief? Heeft Hij mijn zonden echt wel vergeven? Gisteravond gaf onderstaande tekst uit Paulus brief me houvast en troost. Ik legde mijn hand erop en verwonderde me over Zijn persoonlijk liefde voor mij. 

Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede bij God door onze Heere Jezus Christus. Door Hem hebben wij ook de toegang verkregen door het geloof tot deze genade waarin wij staan, en wij roemen in de hoop op de heerlijkheid van God. (uit Romeinen 5)

Wapenrusting
Vanmiddag las ik wat blogs en ik kwam ook langs die van Marja. Bij haar las ik een paar dingen over de goede wapenrusting van een christen. Hoe we als gelovigen de vurige pijlen (die ons denken en voelen in brand willen zetten) kunnen uitblussen. Leerzaam om dat te lezen. 

Stukje uit Marja's blog
We kunnen ze (de vurige pijlen van twijfel) uitblussen door het geloof. De geloofszekerheid die ons hardop doet zeggen: "Jezus is de waarheid, God heeft mij lief met een eeuwig durende liefde, Jezus heeft mij volledig vergeven van alle zonde en Zijn Woord houdt eeuwig stand." Durf dat schild omhoog te steken als allerlei leugens en twijfels over God en Zijn Woord jouw kant op komen. Ga er recht tegenin, proclameer de waarheid. Zo strijden we de geestelijke strijd.


Psalm 4

Verzekerdheid van Christus liefde
Wat Spurgeon schrijft is zo waar: geen kussen is zo zacht als Gods belofte, geen dekens zo warm als de verzekerdheid van Christus' liefde. En vanuit die positie mag je groeien in de vrucht van de Geest, tot glorie van Zijn heerlijke naam. 


Let us therefore pillow our heads on the promises of God that He will work out all our problems for us to His glory and honor and to our good. David L. Cooper.


 ↬ UpdateDeze blog verscheen voor het eerst op mijn andere blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.