02-10-2019

ROEP MIJ AAN

Toen ik tegen mijn zoon zei dat het bloggen niet wilde lukken zei hij: Sja ... het is een keertje op hè? Ik moest er om glimlachen. Maar zo voelt het wel. Dat het een een keertje op is. Het verdriet over dingen die zo tegenlopen. Het gemis. Dat geknakte liefdesbloempje van binnen. De eindeloze onzekerheid. Raak ik degenen die ik liefheb kwijt en hoe moet het verder?

Hoofd opheffen
Als tegengif voor nare gevoelens ga ik af en toe een uurtje naar het bos. Daar haal ik diep ademhalen. Het hoofd leeg maken èn opheffen natuurlijk, naar die grote Schepper van al dat moois om me heen.

Ga jij ook de natuur in om even op adem te komen?


Verdriet en vertrouwen
Het loopt door elkaar heen bij mij. Verdriet en vertrouwen. Het ene moment maak ik huilend de deuren van mijn bovenverdieping schoon. Het andere moment schuil ik bij mijn Herder en vertel ik Hem alles. Dan lijkt het net of Hij naast me op een stoel zit en luistert. Een tekst die mij op dit moment erg aanspreekt is deze:

Roep Mij aan in de dag van benauwdheid; Ik zal je eruit helpen.

Wat voor dag van benauwdheid ik ook meemaak, ik wil er in ieder geval niet in mijn eentje doorheen. Daarom leg ik mijn hand in Zijn hand en roep Zijn hulp in voor elke dag die ik krijg.

Vleugels
Oké, het mag dan een keertje op zijn maar Hij vernieuwt mijn kracht. Ik zal opnieuw mijn vleugels uitslaan als een arend. Ik zie nog steeds vreugdeglimpjes in mijn leven. Mooie momenten, die zomaar in mijn schoot geworpen worden. Ze schitteren als diamanten tegen de donkere achtergrond van verdriet en inwendige pijn. Ik blijf ze koesteren.


↬ Update: Deze blog verscheen voor het eerst op 2 oktober 2014. Ik ga nog steeds graag de natuur in en heb er ook een hobby aan te danken: wandelen. Wat betreft de tekst hierboven: "Roep Mij aan", dat is mijn advies. Roep Hem aan. Blijf het doen. Geef het niet op want Hij is in hoge mate een hulp gebleken in benauwdheden. 

The glorious God cares nothing for pomp and show; but when you call upon him in the day of trouble, and ask him to deliver you, there is meaning in your groan of anguish…. God prefers the prayer of a broken heart to the finest service that ever was performed by priests and choirs. C.H. Spurgeon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.