10-01-2019

WIL JE EEN WONDER ZIEN?

Vorige week vond ik mijn kleine sterrenhanger terug en daar was ik heel erg gelukkig mee. Het lag op de bodem van een oud pennenbakje. Verder liep alles tegen. Ik werd er down van en zag alleen nog maar donkere schaduwen.


Godzijdank hoorde ik iets moois over sterren in de nacht en ik hoop dat jij het ook mooi vindt.

Je kunt beter een kaarsje aansteken dan dat je het donker vervloekt Misschien draag je een Davidster om je hals. Dat is mooi. Maar wat nog mooier is: als je in Jezus gelooft mag jij zelf een 'ster' zijn om te schijnen voor Hem. Je mag iets van Zijn licht en vrede te verspreiden in de donkere wereld om je heen. Misschien ben je geen superster maar wel een klein lampje in eigen kring! Een kaarsje in iemands nacht!

Mijn leven heeft echt wel zin. Jouw leven ook. Ik neem me voor om veel op Jezus te zien zodat ik Zijn licht door mag geven als ik iets sterker word. Ik wil zo graag iets uitstralen van Zijn liefde. Jij ook? Soms is er weinig nodig om iemand te bemoedigen. Een telefoontje, een vriendelijk woord, een schouderklopje, een bloemetje, een e-mail of een zelfgemaakt kaart, een reactie op iemands Instagram, een persoonlijk bericht via Facebook. Wees gewoon een sterretje in iemands nacht.

Mijn dochter heeft een scheurkalender van Max Lucado en staat een heel mooi citaat bij vandaag staan:

Wil je een wonder zien?
Plant een woord van liefde
in het leven van iemand
anders. Voed het met een
glimlach en een gebed en
kijk wat er gebeurt.

↬ Update: Deze blog verscheen voor het eerst op 17 maart 2016 en werd op 10 januari 2019 geactualiseerd.

1 opmerking:

  1. Dat is een oud Chinees gezegds ja, je kunt beter een kaars aansteken dan klagen over de duisternis. Zo zouden wij als gelovigen ook in het leven moeten staan. Als we klagen over een donkere wereld, dan is dat eigenlijk een aanklacht tegen onszelf, want wij zijn het licht van de wereld! Mooie blog, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.