13-10-12

Een moederhart is kwetsbaar als glas

Saint Thérèse de Liseux heeft eens gezegd: The loveliest masterpiece of the heart of God is the heart of a mother.

 
 
Kwetsbaar als glas
De bovenstaande spreuk is mooi. Toch weet ik er geen raad mee. Mijn hart lijkt soms helemaal geen masterpiece. Het is kwetsbaar als glas. Vandaag moest ik een heleboel documenten doorlezen. Dat was nodig voor de overplaatsing van mijn zoon naar een ander tehuis. En ... mijn hart huilde toen ik las wat er de afgelopen jaren allemaal gebeurd is. Hoewel mijn man en ik complimenten krijgen over de opvoedkwaliteit in ons gezin doet het ronduit pijn als je een kind moet loslaten. 
 
 

 
The loveliest masterpiece of the heart of God is niet mijn eigen moederhart. Ik faal zo vaak als moeder in mijn doen en laten. Voor mij ... is het liefdevolle hart van Jezus Gods masterpiece. Bij Hem kan ik al mijn pijn kwijt. Mijn gewonde gevoelens.  Zelfs mijn gebroken hart.
 
Geef mij,
alstublieft de kracht
om opnieuw te moederen met mijn hart.
 
 
En dit waren de leuke dingen vandaag:
* Winterlaarzen gekocht met mijn dochter.
* Samen ijs eten, met dochter, in de stromende regen
* Mijn zoon, die met een houten zwaard belasting komt innen.
* Andere zoon heeft lekkere taart gebakken.
* Mijn man, die speciaal voor mij zijn versie van Amazing Grace speelt op de piano. 
* Samen frites met mayonaisse eten.
* Een begrijpende blik van mijn oudere dochter.
* Een lege wasmand.
* Een leuk gesprek over André Rieu: is zijn muziek echte muziek, of niet?

Deze week ...
Deze week is het herfstvakantie.
Geen blog van mij.
Ik ga alleen lezen ;-)
 
Wat waren jouw fijne, mooie belevenissen vandaag?
 

19 opmerkingen:

  1. Hmmm patat met mayonaise dat hebben wij hier ook gegeten onder het genot van een ridderfilm. Wat een genietmoment!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat het op dit moment redelijk opgeruimd is... zo vroeg al ;-)
    Dat een paar dochters muziek maken en zingen.
    Dat er na de hele dag regen en mistroostig gevoel nu een prettige gezelligheid heerst, compleet met theelichtjes en lampjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees al een tijdje mee en weet wat je allemaal meemaakt als moeder en dat is niet mis.
    Maar gelukkig is het de Heer die jou en je man draagt Troost en Kracht geeft.
    Wij waren vandaag allen thuis,ik ben niet uit mijn pyama geweest.En dag niets moeten heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A warmer day, with stormy conditions in the air.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne dingen: mijn dochter mocht met mijn eerste kleinkind Hannah uit het ziekenhuis komen. Vanavond feest gevierd met mijn zus en zwager die 25 jaar getrouwd waren, vanmiddag met mijn moeder (75 jaar) naar het stadje Veere om een kraamkadootje te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent een prachtvrouw en een geweldige moeder. Je doet wat je kunt en met heel je hart. Ik vind het bewonderingswaardig hoor! Sterkte met alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gods zegen..we houden je in gebed..elke gezin heeft zijn kruisje..vooral wij als christenen worden heel veel verzocht..maar de heer geeft ons niet meer dan we kunnen verdragen...ik zeg niet veel want alleen God kan ons helpen...wie anders? liefs voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I'm curious about your conclusion about Andre Rieu's music, you know how much I love him. ;-)
    I've never heard of fries and mayonnaise, sounds good.
    I love your blogs and continue to pray for your family!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Jedidja,

    A mom is God’s love in action, and you are the best mom that God created you to be! :)

    Prayers and love my friend,
    Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij ben je een prima moeder!
    Ooit zei een wijs iemand tegen mij: 'je hoeft niet een perfecte moeder te zijn, een 'goed genoeg'- moeder volstaat'.
    Ik ben zo blij geweest met die opmerking, want ik doe zo mijn best en vlieg best vaak uit de bocht vind ik.
    Ik vind het leuk je stukjes te lezen, minder leuk wat je meemaakt. Respect hoe je in het leven staat en er vol voor gaat. Geweldig om te lezen hoeveel steun je uit je geloof haalt.

    Mijn mooie belevenissen van gisteren waren, samen met mijn dochters een wandeltocht van 25 kilometer voor Pink Ribbon. Bijzonder hoe mijn dochters hebben doorgebikkeld ondanks de blaren! Bijzonder hoe onze chronisch zieke dochter die altijd moe is, deze mijlpaal heeft bereikt. Ik ben een trotse moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je brengt weer een glimlach op mijn gezicht! Fijn dat je zo kunt genieten van "kleine" dingen. Al is de belastinginspecteur best wel overweldigend! ;-)
    En nu zal ik weer es een post maken die jij dan weer kunt lezen. Nu nog inspiratie en durf..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie blog weer. Zo kwetsbaar en daarom raak je me ook zo. ik weet natuurlijk niet precies de situatie, maar ik weet dat Jouw hart ook een masterpiece is. Al heb je natuurlijk gelijk in jouw stelling dat Jezus Gods grote masterpiece is. Dankzij Hem kun jij doen wat je doet. En al die gebreken kan Hij gebruiken voor zijn grote doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dearest Jedidja,
    My heart knows your pain. In time it will heal.
    Today I was blessed by ministering to a friend and then praying with her on the telephone.

    Today God gave us blue skies and sunshine after a terrible week of windstorms and rain.
    There were still colorful leaves on the trees when I thought for sure they would all be gone!
    You are a blessed woman of God...with a heart full of the love of Jesus...Someday your children (all of them), will call you blessed...(Psalm 31)~ Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel sterkte en Gods zegen toegewenst!
    Onze kracht ligt juist in onze zwakheid, opdat Hij alles wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het grappig en herkenbaar dat je elkaar weer bij elkaar raapt aan het einde van je blog en de leuke dingen opsomt. Soms is er gewoon geen antwoord op moeilijke vragen en moet je je even focussen op iets anders. (wat niet wegneemt dat er moeilijke vragen zijn!)Veel sterkte met de moeilijke dingen. En veel plezier met de kleine gelukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens met Maria's opmerking: Soms is er gewoon geen antwoord op moeilijke vragen en moet je je even focussen op iets anders.

      Verwijderen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.