28-09-12

Elke Dag Warme Truiendag!

 
Korte mouwen seizoen voorbij
Klappertandend zit mijn zoontje achterop de fiets bij mij. Ik rijd snel naar huis. Als we binnen zijn schopt hij zijn schoenen uit en rent naar de stoel bij de haard. Hij bibbert. Tijd voor winterkleren, denk ik. Het seizoen van de shirts met korte mouwen is echt voorbij.
 
Vrienden - warme truien
Terwijl ik die middag de doos met winterkleren leeg kiep op het bed, denk ik na over de verschillende periodes in mijn leven. Er was een seizoen vol winterkou. Naakt voelde ik me. Kwetsbaar. Maar juist in die periode waren er mijn vrienden. Hun liefde en aandacht voelde aan als een warme trui. Als een wollen omslagdoek, die zorgzaam om mijn bibberende schouders werd gelegd. Iemand had oog voor mij. Voor mijn verdriet.

Warme Truiendag
Vrijdag 8  februari is het weer zover. Dan is het in Nederland Warme Truiendag. Met z'n allen proberen we zoveel mogelijk energie te besparen. Ik wil meedoen in februari, maar  ...  pleit ook voor: Elke Dag Warme Truiendag! Ontwikkel een verfijnde antenne, om te zien wie het koud heeft. Zijn er mensen om ons heen, die ondanks de kleurrijke herfst somber worden? Laten we een beginnetje maken en een kaart sturen. Mijn vriendin verraste me op een dag met belegde broodjes (dank je Helena) Een warme trui is iets geweldigs, tegelijk zit het hem juist in de kleine dingen.


Slogan
Warme Truiendag heeft als slogan: Een coole actie tegen opwarming van de aarde.Wat zou jouw slagzin zin voor Elke Dag Warmetruiendag?  En nu we het over warme wintertruien hebben

 ... ga je deze winter iets warms breien?

Pics from Pinterest

18 opmerkingen:

  1. Wonderful, Jedidja! You have been a warm sweater to me. Thank you, dear girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geschreven, en wijsheden elke dag een warme Truiendag althans ik, aangezien ik het altijd koud heb zelfs met 20 graden in huis... Loop er altijd bij als een eskimo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Jedidja!
    Elke dag warme truiendag, omdat iedereen het verdient om verwarmd te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inderdaad weer tijd voor de warme truien. Kwam tot de ontdekking dat geert niets meer had...dus nog snel naar de winkel gehold. Ieder mens heeft idd elke dag een warme trui nodig, oftewel een beetje aandacht. Dus ik ben het helemaal met je slogan eens! Ga dus ook niets nieuws verzinnen, flauw hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Jeritha! Mooie link met het leven.
    Draag zelf trouwens 9 maanden per jaar coltruien. Ik heb warmte nodig en niets vind ik lekkerder zitten dan een colletje ;-)
    Dankjewel voor je bemoedigende reactie op mijn laatste blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een slogan heb ik niet. Maar ben het wel met je eens dat het goed is om om je heen te kijken. Je kunt mensen al zo snel even verrassen, met iets kleins..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love the coziness of sweater season; time for sweaters here too! Time passes so quickly doesn't it? I love all the seasons of change that God has prepared for us! :)

    Blessings and love warm friend!
    Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello my Blog-friend, very good and really
    thoughts and beautiful sweaters,
    many kind regards, Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dank je wel jedidja,
    Mooi blog. Jouw blog is vandaag mijn warme trui. Fijngevoelig van je om mensen te noemen die iedere herfst toch weer somber worden. (that's me..)
    Een warme trui kun je zijn als je Gods Geest volgt, die je influistert wat je tegen iemand kan zeggen. Je mag bidden om zijn leiding als je niet weet hoe je sombere mensen helpen kunt. Want dóór die warme "truien" heen voel je Gods deken van liefde voor jou : zijn kostbaar kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We call sweaters jumpers in Oz,,,because they come from sheep and sheep jump.. LOL...I'm mad! xx
    You know, I don't believe in all the talk on global warming. There are times even in the antarctic when its not as freezing. God has everything in the palm of His hand, and I praise Him for that. Much love sent your way today.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele mooie blog! Klopt helemaal, dat we oog moeten hebben voor degenen die op een andere manier warmte nodig hebben. Er is zoveel leed in de wereld, zoveel mensen zijn eenzaam en we merken het niet eens op.

    Elke dag warmetruiendag vind ik een hele mooie. Mijn slogan?
    Verwarm je naaste met jouw liefde en aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, zo'n warme trui, en om uit te delen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi stukje. En elke dag een warmetuiendag. Mijn slogan: Heb je naaste lief als jezelf. ..Wees een zegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi geschreven! Ik hou ook van zulke warme truien evenals een warm nest ;-) dat probeer ik Rick mee te geven. Maarre....breien is niets voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It's almost sweater weather here. I have one that I love to wear often. My cousin is knitting me a shawl. I can't knit, myself!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Jedidja,
    beste dank voor de commentaaren op mijn blog. Vandaag was het bij ons echt warm - rond 20 graden. Daar heb ik niet gedacht aan warme kleding. Alleen s'morgens was het fris. Ik ga elke dag met de fiets in het bureau. Een warm jas en handschoenen voor op het fiets en in het bureau voor de rest van de dag een kort t-shirt. Dat kloppt. Het was mooi warm voor de rest van de dag.

    Prettige avond
    Dieter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leidt mij door Uw Woord en Geest elke dag weer.
    Dan mag je soms alleen maar luisteren naar een ander zijn nood of troosten. Spreken over Zijn liefde. Of er gewoon zijn. Maar soms heb je die warme trui ook zelf nodig en dan heb je het meest aan Christus Zelf als Hij tot je spreekt en Hij je bemoedigt, want dan kun je weer verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oja! Deze blog was de aanleiding voor het opmaken van mijn stapel kaarten!:-) Nog bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.