24-08-12

Verveling, aardbeienkwark en zandverstuiving

 
Mijn twaalfjarige dochter had deze week nog vrij van school. Al de kinderen uit de straat moesten wel naar school. Er was niemand om te voetballen, niemand om mee te skaten, niemand om mee te praten. Ze verveelde zich. Hing in een tuinstoel, lag wat later op de bank ...  Opeens had ze een helder idee! 'Mam, wij hebben toch aardbeien in de koelkast? Mag ik aardbeienkwark maken?'
 

Met de staafmixer mixte ze langzaam en voorzichtig de kleingesneden aardbeien door de franse kwark. Ze deed er een banaan bij, vanillesuiker en een scheutje bietensap voor de kleur.


Zo maakte zij het lekkerste aardbeienkwark van de hele wereld. Wat doe jij als je kind zich verveelt? Wat deed jezelf als jij je verveelde toen je jong was?  Mijn dochter zou uren willen chatten. Maar ik wil het niet.
 
 
Dezelfde middag nam oudere zus haar mee naar de zandverstuiving, een half uur fietsen hier vandaan. Ze zongen, voetbalden, klommen in bomen en maakten foto's van elkaar. Net voor het avondeten waren ze terug om pannenkoeken te eten. Veel mooie momenten deze week. Ondanks verveling. Of dankzij ;-)
 
 
Ik heb mijn breimand opgezocht. Eerlijk: ik verveel me nooit. Ook vroeger niet - als kind.
 
Lieve groet.
Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat.
 

17 opmerkingen:

  1. Ja, soms verzin je dan juist de leukste dingen, hè? Ik heb me eerlijk gezegd ook zelden verveeld... Kom mezelf prima vermaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze vervelen zich hier ook wel eens maar er komt meestal weer iets heel creatiefs uit voort.
    Zelf verveel ik mij eigenlijk nooit. Er liggen altijd wel mooie boeken klaar of een mooie blog om te lezen! Als kind kon ik een hele poos in een boom zitten of op het gras liggen en naar de wolken kijken. Ook voetballen of tennissen tegen de muur, kon ik heel lang volhouden.
    Gek eigenlijk dat kinderen zich vandaag de dag toch vervelen kunnen nu er zoveel dingen zijn om te doen, ( niet alleen op de computer) ook dingen die vroeger nog niet bestonden. Verveling is van alle tijden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Les digo que aburrirse es muy sano, que ayuda a tener ideas de cosas que pueden hacer ellos solos.
    Otras veces juego con ellos o hago cosas que he visto en otros blogs como:
    http://elhadadepapel.blogspot.com.es/
    http://manualscanigo.blogspot.com.es/
    http://www.artfulparent.com/

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerrlijk, die twee meiden op stap. Ze vervelen zich hier ook vaak, gelukkig is de vakantie ook voord e groten nu bijna op het eind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vervelen ik weet/wist niet wat het is/was.Maar zo helemaal alleen in je eentje is ongezellig.
    Maar de week is toch om gekomen.
    En je weet nu wie de lekkerste kwark maakt.
    Ik wens je een gezegend weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I was not often bored as a child - I liked to bake - made cookies and pies. Also being from a LARGE family, there was always something going on!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. My children were great adventurers when they were young. Give them a compass, a canteen and pack them a lunch and they could imagine themselves exploring the Amazon or being Amudsen. I was never bored as a child either. Of course I was fortunate to live in a different time when you could run and swim all day and our parents never worried about us.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms is vervelen helemaal niet erg denk ik. Daar worden mensen creatief van!! Lekker die kwark lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een perfecte oplossing voor verveling. Als ik me verveelde komt het niet omdat ik niks leuks kan verzinnen om te doen. Maar juist omdat ik echt nergens zin in heb.

    Maar momenteel geen verveling tijdens mijn 40 uur examen deze 4 weken nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Looks like the boredom worked out well! When my children are bored, I tell them to read or give them a task to do. The boredom doesn't last long! I'm never bored -- there's always a book to read! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. She is a very smart girl, coming up with good ways to spend her time on her own. I am rarely, if ever, bored. Probably comes with being a mom. Always something to do!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kijk, dat is nou fijn...een lekkere kwark, gemaakt dankzij verveling. Haha, zo mogen ze zich wel vaker vervelen :P......wat gaat ze volgende keer maken?

    Maar hoe kan het nou dat zij nog een week heeft en de rest al naar school is?

    Toch goed dat ze uiteindelijk wat te doen had. Vervelen is ook maar niets.

    Oow, met ons gaat het goed trouwens! Met jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. It's nice your daughter likes to bake! The cheesecake sounds wonderful. This is a good way to end boredom...bake then eat your creation!

    Blessings...Chelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deine Tochte hat etwas gegen die Langeweile getan, einen leckeren Kuchen für alle gebacken, das habe ich als Kind auch gemacht.
    Liebe Grüße an Dich und Deine Familie und vielen Dank für Deinen kommentar,
    Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mij hing ik gewoon lekker op de bank. Maar vaak speelde ik lekker met vriendinnen die ook vrij wrij waren. Nu is vooral alles wat schermpje is populair!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. yum on the strawberry cheesecake...and I am never bored either...great post.

    please come join my blog again...I updated and refreshed my blog and link...@ http://painteroflifekellyjohnson.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mmmm klinkt lekker die kwark!
    Fijn dat je dochter(s) zich toch heeft/hebben vermaakt! So

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.