30-03-12

Uit de schaduw treden



Deze week ontdekte ik dit zingende duo. Het filmpje liet me zien hoe gauw we soms iemand afkeuren om zijn buitenkant. En ... hoe verrassend anders het kan gaan als we ons daar niets van aantrekken.

Wat mezelf betreft. Ik was vroeger erg verlegen en durfde niet veel van mezelf te laten zien uit angst voor afwijzing. Een jaar lang werd ik gepest in de schoolbus. Een donkere periode met een  verborgen nasleep.

Dit moedige tweetal laat zien dat we heel wat kunnen bereiken als we ons gezicht laten zien. God gaf ons gaven en talenten. Laten we ontdekken wat voor mooie cadeaus er uit te pakken zijn. Ik moedig je aan om uit je schaduw te treden. Leg je hand in Zijn hand en durf het.

For the Spirit God gave us does not make us timid,
 but gives us power, love and self-discipline




Wat is jouw ervaring hierin?
Is het moeilijk om jezelf te zijn in jouw omgeving?
Buitenshuis, op je werk?
Hoe maak je je droom waar?

13 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar wat je schrijft, ook ik ben vroeger gepest en draag daar nog steeds de vruchten van.
    In mijn naaste omgeving en bij mensen die ik goed ken durf ik wel mezelf te zijn.
    Maar bij sommige mensen heb ik nog steeds het gevoel dat ik minderwaardig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very good blog!I always thought God made a mistake with me and I should be someone else. I was teased a lot in school and was very shy. Now I know God made me according to his plan and he knew what I needed, and still need, in my life to help me grow as his child and be a woman, wife, mom, grandma and friend that brings glory to him. Some things are still hard for me to do or accept but God keeps working and teaching me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I was the same way when I was younger. One of the blessings of aging is that eventually you become comfortable with who you are and care less what others think. Well, most of the time at least!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig en herkenbaar wat je opschrijft, en de vragen daarna.
    Me zelf zijn op school heb ik paar jaar iet gedaan, mijn hobby hield ik voor mezelf. (borduren) je werd gouw bestempeld als oma of ouderwets. Daarnankreeg ik 13 jaar oudere vriend. Ook dit was iets wat ik voor me hield. Maar nu, ik roep alles zo uit. De schrokkende gezichten maakt me aan het lachen en niet meer zenuwachtig of beschaamt.

    Kin omhoog, schouders naar achter en gaan. Laat de brede rug zijn werk doen. (al is dit soms zo moeilijk hoor)

    Liefs Elisabeth
    http://duizendekruisjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben niet echt gepest maar wel genegeerd en dat doet ook veel pijn en maakt je ontzettend onzeker, temeer daar ik een heel gevoelig kind was.
    Nu durf ik mijzelf te zijn, in mijn gezin en bij (goede) vrienden die ik vertrouw, steeds meer bij familie en ook naar anderen toe. Mensen kunnen mij aardig vinden - of niet. Mijn houding is open en vriendelijk naar anderen toe (op 'n chagrijnige bui na;)), wat zij vervolgens doen is aan hen. Ook durf ik steeds meer voor mezelf op te komen als 't nodig is.
    Bij dit alles speelt het geloof bij mij een grote rol.

    Het maakt echt uit of je je als kind veilig voelde of niet, daar heb jij absoluut gelijk in! En het duurt vaak jaren voor je met stevig zelfvertrouwen in de wereld kunt staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a nice post, Jedidja! Your post is every time impressive.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I just saw this video a couple of days ago, amazing!
    I also grew up extremely shy and just wanted to blend into the crowd. It wasn't until I became an adult that my walk with the Lord became stronger and He began to pull me out of my comfort zones. With each comfort zone I came out of, the stronger I became. Only with Him can I do anything outside of myself and all glory goes to Him!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Someone on facebook had this video and I shared it with others too! I rejoiced at seeing their wonderful loyal friendship and support for one another and was blessed by their singing. I hope they let nothing get in between their friendship. I was not happy that Simon suggested that the young man go it alone. That may happen someday, but it was cruel of Simon to say that.

    God is good and I thank Him for working in all of us so that Christ can shine through who we are!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Selbstbewusstsein ist das Wichtigste, um sich in der Welt behaupten zu können, man muss zeigen was man kann, das ist gut.
    Viele liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi filmpje waar ik de kriebels van krijg, maar ook inspiratie en motivatie om steeds meer mijn talenten te ontdekken en er ook echt iets mee te doen. het is meestal angst, denk ik, wat velen tegenhoud, zoals je zelf al zegt, bang om afgewezen te worden. Maar we moeten niet wachten op een 'applaus' van een ander mens, maar van God. Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel ontroerend filmpje. Het kan heel pijnlijk zijn om op je uiterlijk afgerekend te worden. Gelukkig heb ik dit zelf zelden meegemaakt, soms om mijn kleding (ik draag een rok) of om mijn 'refo' zijn. Sterkte voor iedereen die het als een dagelijkse strijd ervaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig filmpje, ik hield het niet droog! Wat doen we het snel, naar de buitenkant kijken. Gelukkig mogen we van Hem leren naar de binnenkant te kijken. Ook naar die van onszelf. Erg zeker van mezelf was ik nooit, maar ik durf wel steeds meer mezelf te zijn en te laten zien. Wat mensen daar dan van vinden, dat moeten ze dan maar vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HI FRIEND...GOD BLESS..
    IM HOSTING ON TUESDAY'S A BLOGHOP HOPE YOU JOIN ME...FEEL FREE TO SHARE YOUR DEVOTIONAL COOKING RECEPEE CRAFT...A NICE MEMORY...SOMETHING YOU WANT TO SHARE...THANK YOU IF YOU JOIN..BLESSED OTHERS..LOVES SORAYA

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.