20-02-12

Over genieten van kleine dingen en niet perfect zijn

Deze week hebben mijn jongere kinderen voorjaarsvakantie. Dat was nog eens wakker worden op maandagmorgen; twee glunderende kinderen lagen naast me onder het schapenwollen dekbed. Ze kropen tegen me aan en babbelden gezellig. Ze hadden zin in een relaxed dagje thuis en waren niet van plan hun pyjama uit te doen.
Na het ontbijt hielpen ze me met wat kleine klusjes. Mijn zoon ruimde de vaatwasser leeg en ik leerde mijn dochter de vuile was te sorteren.  Ze zette wasmachine doen aan en voelde zich erg groot. Ja het was een rustige maandag.

Genieten van kinderen
Kinderen kunnen zo intens genieten van kleine dingen. Als ik die blik in hun ogen ziet wordt ik blij van binnen. Kinderen zijn puur. Al schrijvend kom ik bij mezelf. Ben ik puur? Eerlijk? Ik verlang er naar te zijn als een kind.
Zoals Adran Plass zegt:
Ik verlang soms opeens terug naar de tijd dat ik voor de eerste keer begreep dat Jezus voor mij gestorven was. De tijd voordat ik mijn geloof bedekte onder woorden en beslommeringen.
Vader, geef mij de ogen van een kind.


 
Niet perfect.
Ik ben geen perfecte moeder. Geen perfecte gelovige en daar wordt ik best down van omdat ik gewoon anders wil! Ik ben aangeraakt door Jezus Christus en door Hem heeft mijn leven zo'n andere dimensie gekregen. Dat is geweldig.
Niet perfect, oké. Juist daarom voel me mateloos opgelucht omdat ik weet dat God zal blijven Wie Hij is ondanks mij. Ook als ik er soms een puinhoop van maak, blijft Hij om me geven.


Ik bid om verandering in mijn leven.
Of ik steeds meer op Hem ga lijken.

Morgen
En morgen?
Ontbijten op bed -  met de kinderen.
Vooral genieten van kleine dingen,
want die zijn het die het doen.


Van welke dingen geniet jij?

12 opmerkingen:

  1. we verdienen de hemel niet door werken. maar door Gods genade..ik denk dat je dat weet..als we gewoon ons zelf zijn het goede werk dat de heer is begonnen zal hij ook volbrengen...wat een mooie hoop he? ik vindt jou blog heel gevarieeerd ik wou dat ik zo'n inspiratie had...lees mijn homemakers monday....ik wou ik meer thuis was om als die leuke dingen mee te maken..maar ik dank de heer ook voor een baan..groetjes jedidja ...ik denk aan jou...uit arnhem ...soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. No one is perfect, Dear Friend, regardless of what they do or what they may say. But if we rely upon our Savior, He can help us to do the best job that we can.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier las ik ooit al eens de zin: Het is niet perfect, maar ik ben er wel gelukkig mee. Die imperfectie duidt ook op ons mens zijn denk ik dan maar zo. En dat je als mens heel wat te leren hebt hier op aarde. Mooi toch? Genieten hoor, zo lekker vakantie vieren met je kindertjes. Ik zit hier nog in de ochtendjas op de bank met een kopje koffie. Ga zo eens ontbijt in elkaar zetten en dan zo langzamerhand kijken of ik nog mensen enthousiast kan maken mee te doen met opeten. Hoort ook bij vakantie en is voor mij een echt geluksmomentje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk hetzelfde als jij. Altijd zijn er wel moeilijke dingen, zorgen. Maar toch te kunnen genieten van de kleine mooie dingen die we tegenkomen...
    Het is zo bevrijdend als je het (weer) beseft: ik mag geloven in Christus en het heil ligt vast in Hem, niet in iets van mezelf. Juist dat verlost van het krampachtige en maakt dat je je veilig voelt om aan Zijn voeten te zitten om van Hem te leren. Soms ook dwars door alle werkzaamheden heen.
    Fijne dag, Jedidja!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet eigenlijk niet waar ik het meeste van geniet... goeie vraag, van de zon, van andere mensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I admit
    I am a long way from perfection, Jedidja.I encounter difficulties almost every day and somethimes I don't know what to do. I'd like to try to do my best. Sometimes goes well, other times fail. It's LIFE.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik probeer te genieten maar het lukt niet echt,ik zie vaak het negatieve en dat vind ik heel erg, hier hebben ze volgende week vakantie, geniet van je week

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wonderful post, Jedidja! All we can do is keep striving toward that "perfect" goal set by Our Perfect Savior, knowing that all men fall short.Knowing that one day after this life falls away, we will reach that goal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I think the same: little things are important.
    And perfection doesn't exist.
    Beautiful post!!
    Thanks!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wonderful post! Sounds like you had a great Monday.
    I enjoy simple things. My husband often says it doesn't take much to make me happy and he's right.
    Looking forward to the day when we'll be with Jesus and be like Him!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kijk naar mijn blog. Op karnavals-maandaag heb ik met mijn racefiets de eerste tocht in dit jaar gemaakt. Vanuit de racefiets voel ik de natuur veel intensiever. Als ik thuis aangekomen ben, ben ik gelukkig en tevreden geweest.

    Groeten uit Duitsland
    Dieter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wer ist schon perfekt, es ist gut so, wie es ist.
    Ein toller Montag mit der Familie ist sehr schön,
    liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.