20-02-2012

NIET PERFECT, TOCH GENIETEN

Voorjaarsvakantie. Dat was nog eens lekker wakker zeg. De jongste twee kropen bij mij in bed, onder het schapenwollen dekbed. Ze kropen tegen me aan en kletsen honderduit. Vooral dochterlief. Allebei hadden ze zin in een relaxed dagje thuis en ze waren niet van plan hun pyjama uit te doen. 

Hoeft ook niet.
Ik kleedde me wel aan.


Na het ontbijt hielpen ze me met wat kleine klusjes. Zoon ruimde de vaatwasser leeg en ik leerde mijn dochter de vuile was te sorteren. Zij mocht de wasmachine aanzetten en voelde zich erg groot. 

Genieten van kleine dingen
Kinderen kunnen zo intens genieten van kleine dingen. Als ik die blik in hun ogen ziet wordt ik blij van binnen. Kinderen zijn puur. Al schrijvend kom ik bij mezelf. Ben ik puur? Eerlijk?

Ik ben geen perfecte moeder. Ook geen perfecte gelovige. Niet perfect zijn is OK. Ik ben zo dankbaar dat Gods offer volmaakt was. Hij blijft me bemoedigen om door te gaan in Zijn kracht met de capaciteiten die ik heb. Hij helpt, vergeeft, troost. Wat een geweldige God.


Aandacht geven: mijn hobby
Morgen? Morgen ga ik gezellig ergens ontbijten met de kinderen. Ik ben erop gespinsd om hen veel aandacht te de geven. Elke kind is weer anders en heeft ook andere aandacht nodig. Dat vind ik heerlijk om te doen. Het is mijn levenswerk. Mijn hobby. Ik geef graag aandacht. Maar ik ga vooral genieten van kleine dingen.
  • Van welke dingen geniet jij?

10 opmerkingen:

  1. Anoniem2/21/2012

    No one is perfect, Dear Friend, regardless of what they do or what they may say. But if we rely upon our Savior, He can help us to do the best job that we can.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier las ik ooit al eens de zin: Het is niet perfect, maar ik ben er wel gelukkig mee. Die imperfectie duidt ook op ons mens zijn denk ik dan maar zo. En dat je als mens heel wat te leren hebt hier op aarde. Mooi toch? Genieten hoor, zo lekker vakantie vieren met je kindertjes. Ik zit hier nog in de ochtendjas op de bank met een kopje koffie. Ga zo eens ontbijt in elkaar zetten en dan zo langzamerhand kijken of ik nog mensen enthousiast kan maken mee te doen met opeten. Hoort ook bij vakantie en is voor mij een echt geluksmomentje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk hetzelfde als jij. Altijd zijn er wel moeilijke dingen, zorgen. Maar toch te kunnen genieten van de kleine mooie dingen die we tegenkomen...
    Het is zo bevrijdend als je het (weer) beseft: ik mag geloven in Christus en het heil ligt vast in Hem, niet in iets van mezelf. Juist dat verlost van het krampachtige en maakt dat je je veilig voelt om aan Zijn voeten te zitten om van Hem te leren. Soms ook dwars door alle werkzaamheden heen.
    Fijne dag, Jedidja!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet eigenlijk niet waar ik het meeste van geniet... goeie vraag, van de zon, van andere mensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I admit
    I am a long way from perfection, Jedidja.I encounter difficulties almost every day and somethimes I don't know what to do. I'd like to try to do my best. Sometimes goes well, other times fail. It's LIFE.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik probeer te genieten maar het lukt niet echt,ik zie vaak het negatieve en dat vind ik heel erg, hier hebben ze volgende week vakantie, geniet van je week

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful post, Jedidja! All we can do is keep striving toward that "perfect" goal set by Our Perfect Savior, knowing that all men fall short.Knowing that one day after this life falls away, we will reach that goal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I think the same: little things are important.
    And perfection doesn't exist.
    Beautiful post!!
    Thanks!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderful post! Sounds like you had a great Monday.
    I enjoy simple things. My husband often says it doesn't take much to make me happy and he's right.
    Looking forward to the day when we'll be with Jesus and be like Him!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wer ist schon perfekt, es ist gut so, wie es ist.
    Ein toller Montag mit der Familie ist sehr schön,
    liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.