16-11-11

Lang leve de shampoo

Gisteravond stond ik onder te douche en zag opeens alle flessen shampoo staan op het richeltje. Allerlei soorten en maten want de oudere meiden hier hebben hun eigen haarspul. Het gaat hen vooral om de geur en om wat er achterop de fles staat.

Ik help je haar te beschermen tegen gespleten punten
 door mijn rijke formule met frambozen & zijde-extracten.
 Voor een extra traktatie, verwen jezelf
met mijn zachte, fluwelen conditioner.

Ik pakte een fles en las de ingrediënten. Eigenlijk om te huiveren als je een paar dingen weet  over SLS ( sodium lauryl sulfate, sodium laureth sulfate, sodium acetyl sulfate ) of andere toegvoegde stoffen. Ik denk vaak: ze stoppen heus niet te veel in zo'n fles. Of wel?

SLS zit in veel shampoos. Het wordt toegevoegd omdat het zorgt voor mooi schuim en het goed reinigt. Maar het is niet gezond voor je lijf. Als je even googelt kom je er achter dat het vijf dagen in je lijf blijft. Wat zou het daar doen?

Op deze site kun je kiezen voor een goede shampoo. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/56516-goede-shampoo-kiezen.html


Op verschillende soorten reageer ik niet al te best: rode huid, rode ogen, strak vel.

Wie van jullie gebruikt een shampoo zonder chemisch toevoegingen?
Wat is jouw shampoo ervaring?

15 opmerkingen:

  1. Eerlijk gezegd heb ik me daar nog nooit zo in verdiept....ik gebruik altijd Andrelon voor gekleurd haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. My daughter uses the shampoo you show (Herbal essences!) ... and so far, in my family, we have not reacted to chemicals in any product. I have heard so many things are NOT GOOD (chemicals) - but not enough to find out more.
    I do know this: recently, my face cleaner ran out; I went to the store and bought a cheap cleanser. My face started to react badly - skin was red in places, pimples :( I finally just bought my natural (and somewhat expensive) cleanser AND my face/skin is happy again!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, Jedidja, not something I have given much thought too. Tomorrow morning when I shampoo my hair I will be checking it out!!!
    God bless
    Tracy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Basis shampoo van de HEMA, altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik altijd de goedkoopste van de K.ruitvat. Nou ja, bijna altijd, de laatste heb ik zo'n flesje natuurlijk spul van de A.ction. Nooit echt last van gehad eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sinds kort was ik mijn haar met de savon de marseille, olive, en dat bevalt me héél goed. Het schuimt en reinigt heel goed. Omdat ik erg droog krulhaar heb, gebruik ik daarna wel een conditioner.
    Ik heb 2,50 betaalt voor het vierkante blok, en ben na 3,5 maand netaan op de helft, dus nog goedkoop ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik sinds kort ekologische shampoo. Het ruikt erg lekker en er zitten geen enge stofjes in. Wel gebruik ik altijd daarna een conditioner. Die wil ik ook op ekologische basis gaan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem11/16/2011

    Ik gebruik net als kaatje ook een shampoo blok. Bij de natuurwinkel gehaald. Ikzelf heb dun fijn haar en door deze shampoo hangt het niet zo futloos meer. Je doet er inderdaad heel lang mee.
    Bij ons gaat er door de kinderen ook weleens meer uit een fles dan nodig is als ik even niet oplet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruik om en om S.chwarzkopff en olijfzeep. De S.chwarzkopff voor het geurtje en de olijfzeep omdat ik ook eigenlijk wel het gevoel heb dat de 'gewone' shampoo misschien toch niet zo best is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was mijn haar altijd met driehoek groene zeep. 0.69 cent per kuip bij alle supermarkten verkrijgbaar.
    Mijn haar is glanzend gezond, niet zo gauw vet én het heeft veel volume. Wat wil ik nog meer.
    O ja en géén troep erin. Puur natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh! Ik heb geen idee wat ik gebruik. Dom he. kZal eens snel gaan kijken en er rekening mee gaan houden. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook erg gevoelig voor beloftes als: herstelt haar van binnenuit, maakt droog en onhandelbaar weer lief en gewillig.

    Momenteel gebruik ik Andrelon 1 minuut haarmasker, en ben daar tevreden over. Maar ja, er zitten dus wel enge stoffen in...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja... zo is dat ook met deo die blijkbaar je zweetporien dichtplamuren...schijnt ook niet goed te zijn.
    Nav je blogje en de reacties daarop, heb ik een blok marseille zeep gekocht, ze hadden daar ook een (best prijzig) natuurlijk shampoo blokje wat ik heb gekocht, en een natuurlijke deo. Ik ga het eens proberen, en ook met marseille zeep, ben benieuwd hoe het gaat bevallen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I began using J.R.LIGGETT'S Shampoo Bar almost 2 years ago. It is made here in America, but there is a distributor in Sweden. No SLS, no harsh detergents, contains all natural plant based oils, bio-degradable. SLS strips your hair of it's natural needed oils, that is why you need a conditioner. Most people do not need a conditioner with J.R.LIGGETT'S Shampoo Bar. I write for J.R.LIGGETT, our blog is www.jrliggettsblog.com The website is www.jrliggett.com The distributor in Sweden is: http://eu.simplynatural.se This shampoo bar is so mild, you can also use it for washing your body and shaving. I love it!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.