17-10-2011

Koninklijke vergeving

Zoals ik in een ander bericht schreef heb ik pas een stapel vrouwenmagazines gekocht. Gisteravond las ik daar een bijbelstudie uit, over vergeving ( psalm 51) en er stond een heel ontroerend verhaal in dat ik graag met jullie wil delen:

Er was eens een zoon die er thuis een puinhoop van maakte. Hij leefde alsof zijn moeder een gratis hotel dreef en op een dag uitte hij lelijke beschuldigingen tegen zijn vader, waarvan hij wist dat ze niet waar waren. Met slaande deuren vertrok hij en liet jarenlang niets meer van zich horen. Hij ging werken, verdiende goed, kreeg verkering. Zijn vriendin vroeg hem naar zijn ouders. Het duurde lang voor hij haar vertelde hoe hij van zijn ouders vervreemd was geraakt. Al vertellende merkte hij hoe hij zich schaamde, hoe hij ernaar verlangde dat hij schoon schip kon maken. 'Ik weet alleen niet hoe,' zei hij.


Zijn vriendin had wel een idee: 'je moet een brief schrijven,' zei ze. Dat deed hij: 'vrijdagmorgen kom ik per trein langs jullie huis. Als jullie me nog willen ontvangen, hang dan een witte doek over het balkon.'
Die vrijdagmorgen nam de verloren zoon de trein. Hij wist precies hoever ze nog van de bocht waren waar hij zijn ouderlijke huis zou kunnen zien. Zou er een witte doek over het balkon hangen?
Het bos, een boomgaard ... toen zeg hij het huis van zijn ouders. Er hing niet één doek over het balkon, maar het hele balkon was behangen met witte doeken. Uit alle ramen hingen witte doeken. Aan de waslijn wapperden witte lakens in de wind. Koninklijke vergeving.



Have mercy upon me, O God, according to thy lovingkindness: according unto the multitude
 of thy tender mercies blot out my transgressions. Wash me throughly from mine iniquity, and cleanse me from my sin.

17 opmerkingen:

  1. Jedidja, this is a beautiful story of the return of a prodigal. I hope that God waves His white sheets for me when I return home. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verhaal Jedidja!
    Het is zo wonderlijk dat de Vader ons altijd weer wil vergeven als wij oprecht spijt hebben.
    En wat heeft Michelle het hierboven mooi beschreven!
    Bedankt dat je dit wilde delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely story ... and lovely reminder of God's forgiveness & open arms of welcome!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi. Daar was veel moed voor nodig van beide kanten.... Maakt het nog specialer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig beeld schets je door dit verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken dit verhaal in talloze varianten, maar telkens als ik het lees, krijg ik een brok in mijn keel. Wat zijn we rijk he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OH MY GOSH, those blue flowers!!! great shot

    and the linens to dry---so romantic!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kippenvel....echt een verhaal om nooit te vergeten...
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi verhaal, kreeg het er koud van.
    Ben mijn beide ouders al jong verloren en ik kan soms erg verdrietig worden van mensen die hun beide ouders nog wel hebben, maar er bijna nooit naar omkijken.
    Moet er niet aandenken om mijn kinderen nooit meer te zien.

    Groetjes jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you, my friend for all your sweet comments on my blog at Jeremiah 29:11. Maybe I can get back to visiting soon...when my Mom gets out of rehab for her heart attack!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wonderful parable! Haven't we all been a prodigal son at some point of time? We should all be so grateful that God is merciful and forgiving!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Jedidja, We all stray from those who love us at some point in our lives, sometimes we are unable to forgive ourselves and because of our own inner turmoil we assume that those from whom we have stayed too cannot forgive us. A simple letter of humble apology can bring so much forgiveness to the hurting that all the white cloths in the world could not express the heartfelt longing in their hearts.
    May my God forgive my wanderings too and welcome me back whenever I call out to him for forgiveness.
    God bless you my friend, Geoff.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend mooi verhaal. Zo is het voor ons ook he!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh, how we all need such a pardon...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.