04-10-11

Ik zie de muren van je leven

In de maand september maakte ik tijdens mijn stille tijd gebruik van kaartjes met een Bijbeltekst erop. Op een dag vol stress was deze aan de beurt: 
Jesaja 49:16
Zie, Ik heb u in beide handpalmen gegraveerd,
Uw muren zijn steeds voor Mij.

Ik vocht die dag om mijn prioriteiten helder te krijgen en hinkte op twee gedachten: wel stille tijd houden of niet … Ik zat niet lekker in mijn vel. Toen ik besloot om toch tijd voor God te nemen was ik niet zo geestelijk gestemd. En juist de tekst, op die dag gelezen en bestudeerd zorgde voor een kalme rust in de rest van de week.

Ik dacht na over murenMuren ... zijn een soort bescherming; ze houden indringers tegen en beschermen de bewoners van een stad. Muren ... Ik zag mezelf weer rondstruinen bij  Fort de Logne in de Ardennen. Toen ik daar tussen die ruïnes liep voelde ik een bepaalde troosteloosheid over me komen. Zelfs van machtige kastelen … blijft soms niets over dan een hoopje puin. Zo was het ook bij de stad Jeruzalem ( over die muren gaat het in de bijbeltekst eigenlijk ) De stad lag totaal in puin en de inwoners waren verbannen. Toch zei God: Ik vergeet jullie niet, kijk, Ik heb jullie in mijn handplamen gegraveerd en jullie muren zijn steeds voor Mij.  Ik zie je leven en heb medelijden met je gruis. Eens kom je terug in Jeruzalem en zullen de muren, die nu nog in puin liggen de stad weer beschermen. 


schietgaten in oude muur van fort de Logne
  

droevige resten

Uw muren zijn steeds voor mij!

Door het lezen en onderzoeken van deze bijbeltekst hoorde Ik Zijn stem in mijn hart: 'Jouw veiligheid is het voorwerp van Mijn eeuwige zorg. Ik zie de muren van je leven ...  hoe gehavend ze zijn en Mijn hart brandt van medelijden over jouw puin.' Dat maakte me erg klein. Op dat moment zag ik mijn tegenzin in stille tijd in een totaal ander licht. Ik baalde van mijn verkeerd gestelde prioriteiten en mijn hart stroomde over van liefde voor Hem. Want het kostte Hem ALLES ( Zijn offer op Golgotha ) om mijn muren te herstellen!

Geen zin in stille tijd? Toch doen! God zorgt voor verrassingen. Later in de week had ik deze tekst namelijk heel hard nodig en gaf de wetenschap van Zijn eeuwige zorg voor mijn leven me heel veel troost en een machtig perspectief!

You afflicted, tossed with tempest, and not comforted, behold, I will set your stones in beautiful colors, and lay your foundations with sapphires.
I will make your pinnacles of rubies, and your gates of emeralds, and all your border of precious stones.


 

17 opmerkingen:

  1. Jedidja, dank je wel, wat een prachtige tekst inderdaad en wat een mooi stukje heb je erover geschreven, zo herkenbaar! Voor mij is de dag al goed begonnen doordat jij zo'n mooi woord deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Jedidja - one always thinks of walls negatively and your post is a very refreshing point of view. I like my walls of protection from the Lord.
    God bless
    Tracy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Jedidja,
    mooi hoe je het beschrijft!
    Ik vervang mijn stille tijd regelmatig door gewoon aanbiddingsmuziek op te zetten. Achteraf worden dat altijd stille tijd momenten. Ik vind het een aanrader. Ook tijdens mijn werkzaamheden doe ik dat vaak. Het is voor mij heel goed om op die manier in de stilte voor God te komen.
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stille tijd is voor mij ook heel waardevol. Het is inderdaad soms moeilijk om het te 'doen', maar als ik ervoor kies, ben ik daarna altijd blij dat ik het heb gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de mooie overdenking en bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zulke tekstkaartjes kunnen dus net als een dagboekje een houvast zijn voor stille tijd,
    dat is een praktische bruikbare tip voor mij!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a wonderful post. I will remember what was written here about the walls of my life!
    ~God Bless~

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stopping by from Rich Faith Rising. What beautiful photos! Bless you this day! ~ jen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jedidja, I love that scripture! To know that God has each of us etched on his hands is more than any of us can comprehend.

    I love the song "My Deliverer" by Chris Tomlin. My favorite line is "Your walls are salvation, your gates are praise"

    Thank you for your post. I found your site from Pam's 2 Encourage.

    The Write Soil

    1st Writes - Christian Writers

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We learn such truths when we read God's word! I love the comfort and direction He gives when I to come before Him in my quiet time. I feel safe with Him for I know that my name is engraved in the palms of His hands!

    Blessings to you Jedidja!

    Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij vindt het dus ook weleens moeilijk om er tjid voor te vinden/vrij te maken? Op sommige dagen word je zo geleefd hè.
    Waardevol stukje, Jedidja. Toch denk ik ook dat het goed is om te doen al merk je niet zozeer effect om zo te zeggen. Stille tijd kan ook een stillere, rustigere doorwerking hebben, niet zo opmerkelijk maar toch iets wat beklijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat denk ik ook Jolanda! En het effect hoeft er ook niet te zijn; op een spectaculaire manier idd. Het gaat erom dat je wandelt met Hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig stuk. Dat bewijst voor mij wel weer dat ik hard aan de slag moet! Want juist in zo'n drukke tijd is God zoeken heel belangrijk.

    Ik neem deel aan een G3. Gebedstrio. Heel waardevol. Een keer in de twee weken komen we bij elkaar om God te loven en te prijzen en voor elkaar te bidden. God zoeken dus! Geweldig!

    Lieve groet,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey! I love that Scripture, but I hadn't thought about the part about the walls. Thanks for sharing! It seems I have been having a struggle to get my quiet time with God lately also, and it was good to get this reminder.

    And thanks for visiting my blog twice! I couldn't get the video clip I wanted and kept editing it!

    May your day be filled with blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Thanks. It is always good to have those strong verses thrown up at you... carved in the palm of His hands... humbling. Thanks for the encouragement to take time... I am struggling with that... have been thinking how I need to fall at His feet... see you there, grace

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dank je wel voor dit mooie bericht!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a beautiful post! Thank you for sharing and being so honest. I have been learning the importance of quiet time as well and am encouraged by your transparency.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.