28-06-2011

STOP MET VERGELIJKEN

Ik las: 

"Houd er mee op om jezelf met anderen te vergelijken. Er zijn altijd mensen die meer of minder lijken te zijn of hebben. Wanneer je het ‘vergelijkingsspelletje’ blijft spelen zul je teveel ‘tegenstanders’ tegenkomen, die je niet kunt verslaan." 


Ik sta niet leuk op de foto
Ik zie het ook in de klas van mijn dochter. Toen ze samen met een vriendin hun nieuwe klassenfoto bekeek, zei dat kind tegen mijn dochter: "Ik sta niet leuk op de foto hè?" Ik zag hun ogen over de klassenfoto dwalen. "Anna zei dat ik er niet leuk, opsta! Ze zit zo stom te vergelijken. Altijd heeft ze commentaar op mijn kleren, en mijn haren en schoenen."

Hoe ga jij er mee om?
Het begint al jong: dat vergelijken. Doet een ander het niet, dan jijzelf misschien. Ik heb een periode gehad dat ik er last van had. Dat ik me minder voelde dan een ander. Minder knap, minder spontaan, minder verfijnd. Hoe ga (of ging) jij ermee om?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.