30-06-11

Ooit krachteloos gevoeld?



2 Corinthians 12: 9

And he said to me, My grace is enough for you, for my power is made complete in what is feeble. Most gladly, then, will I take pride in my feeble body, so that the power of Christ may be on me.

Heb jij je ooit krachteloos gevoeld - alsof je helemaal geen kracht had? Nou, dan heb ik goed nieuws voor je! Het is juist jouw krachteloosheid die ervoor zorgt dat Gods kracht in jouw leven meer geopenbaard kan worden. Dat stelt ons overigens wel voor een keus. Wie heeft het voor het zeggen? 'Hij', of  'ik'? Zal ik vertrouwen op God, Zijn kracht en Zijn genade... of blijf ik vertrouwen op mijn persoonlijke vaardigheden en hulpmiddelen?( uit: Gods weg door je beproeving van Elizabeth George )

Persoonlijk
Bovenstaande bijbeltekst is erg belangrijk voor mij ( geweest) in moeilijk periodes van mijn leven. Er waren momenten dat ik wel eens dacht: 'Ik kan gewoon niet meer, Heer.'
Door het lezen van het boek:  http://www.lezen.nu/boeken/gods-weg-door-je-beproevingen.html wist ik het zeker. Gods genade is een feit. Hij zegt dat Zijn genade genoeg is. Voor mij. Als er geen andere bron van hoop meer is, is deze waarheid mijn hoop.

4 opmerkingen:

  1. Wendy Born6/30/2011

    Dank je wel!
    (Het lukt niet met mijn google-account te reageren)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie tekst ja, daar kan ik uren over nadenken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem6/30/2011

    Ik zie opeens dat Jedidja heeft gerageerd op mijn blog. Sinds een paar maanden hebben we er een kleindochter bij met deze mooie naam. Zij werd geboren op de dag dat mijn man een hartklepoperatie kreeg. Drie levens gespaard op één dag.
    Maar dat krachteloos zijn is heel herkenbaar. Maar dat Hij nou gekomen is voor..... de krachtelozen.Zijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Groet Dicky leeuwestein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Dicky, wat bijzonder! En dank je wel voor je berichtje. Dat Hij gekomen is voor krachtelozen!
    @Marja: Ja hè? Ik blijf het mooi vinden, deze tekst. In allerlei vertalingen is het een pracht-tekst.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.