23-06-11

Lekkere trek.

Natuurlijk ben ik niet alleen dol op roomsoezen. Ik ben dol op allerlei zoete cakes en taarten. Jij ook?
Bijvoorbeeld: aardbeien-slagroomtaart. Of warme chocolade-marshmallowtaart.

mjammie!

Bepaalde emoties veroorzaken een brandend verlangen naar troost en liefde. Als je lekker gaat snoepen  lijkt dit verlangen even bevredigd tezijn. Gewoon omdat we dat geleerd hebben want toen we klein waren, werden wij  getroost met iets lekkers als we onszelf zielig vonden, pijn hadden of gepest werden. Troostvoer. En nu betrap ik mezelf regelmatig dat ik naar de koekkast loop als ik me down voel of me verveel. Ik heb al iets achter de kiezen voor ik er erg in heb. Eerlijk waar.

Ik ben soms verslaafde aan zoetigheid. Niks mis mee. Toch?
Volgende keer een recept voor een ovenverse taart. Zet de deegkom maar klaar.

Nu nog een tip tegen zoete trek:
* ga iets anders doen. ( bijvoorbeeld blogs lezen, douchen, de wc een goede beurt geven )
* zoek een vervangend iets. ( mager kwarkje ofzo)
* ..............

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik ben heel blij met je comment! Dank je wel.